Partij van de Arbeid

Posters

Speciaal voor de Dag van de Arbeid brengen we vier historische PvdA-posters opnieuw uit, op A1-formaat.

Klik hieronder en bestel je favoriete poster. Kun je niet kiezen? Bestel ze dan gewoon meteen alle vier!

Bestel je eigen historische poster >

Samen voor een transparante lobby

Een goede overheid is een open, transparante overheid, die burgers mee laat doen bij de totstandkoming van de beleid. We hebben in Nederland ruim 16 miljoen lobbyisten die politiek, ministeries, toezichthouders en uitvoeringsorganisaties benaderen en proberen te beïnvloeden. En dat is goed. Iedereen kan meedenken. Maar dan is het wel van belang dat over de lobby zelf openheid bestaat. Iedereen mag zijn mening geven en zijn belang naar voren brengen, maar het kan eerlijker en transparanter. Daarom heb ik samen met mijn collega Astrid Oosenbrug een voorstel geschreven om de lobby transparant en toegankelijker te maken. Dit voorstel leggen we hierbij ter raadpleging voor. We nodigen iedereen uit mee te denken. Deel dus gerust je ideeën en suggesties met ons. Je reactie kun je mailen naar lobbyindaglicht@pvda.nl.