Partij van de Arbeid

Kijktip

Kunst inspireert. Kunst verheft, kunst analyseert, verbindt, zet aan het denken. Met veel plezier stelt de PvdA daarom haar zendtijd ter beschikking aan verschillende kunstenaars.

Bekijk de spot

Ogen niet sluiten voor realiteit drugsgebruik

Foto Facebook

Afgelopen weekend overleden drie mensen tijden het Amsterdam Dance Event (ADE). Vermoedelijk door drugsgebruik. Een afschuwelijke situatie. Het laat ons wederom zien dat we onze ogen niet moeten sluiten voor de realiteit: er worden al meer en sterkere harddrugs gebruikt. Daarom ben ik voor het testen van drugs op festivals en feesten. Er gaat een duidelijk signaal vanuit: weet waar je aan begint. Tegelijkertijd moeten we niet zo naïef zijn te denken dat alleen testen het gevaar wegneemt. Harddrugs zijn nooit zonder risico. Daarom moeten we het drugsgebruik in kaart brengen, zodat voorlichting en preventie voor een afname in het gebruik gaan zorgen. En we moeten vol inzetten op de opsporing en aanpak van XTC-handelaren en producenten.

Kom naar de Afrikadag

Zaterdag 1 november vindt de jaarlijkse Afrikadag plaats in het Koninklijk instituut voor de Tropen. De Afrikadag is het grootste jaarlijkse evenement over Afrika en internationale samenwerking in Nederland. Naast een uitgebreid cultuurprogramma gaan bezoekers in tientallen politieke debatten, workshops en lezingen rechtstreeks in gesprek met politici, professionals en elkaar.

Extra geld voor opstartfase Participatiewet

Staatssecretaris Jetta Klijnsma heeft vandaag 35 miljoen euro extra beschikbaar gesteld voor de invoering van de Participatiewet. Het geld moet worden besteed aan het verder inrichten van de arbeidsmarktregio's waar gemeentes, sociale partners (vakbonden en werkgevers), UWV en onderwijs samenwerken bij het aan de slag helpen van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Mooi nieuws dus, want deze extra miljoenen zorgen dat de arbeidsmarktregio's op 1 januari (als de nieuwe wet ingaat) beter aan de start verschijnen. En daar zijn de mensen voor wie de wet is bedoeld, bij gebaat.

Lees ons ledenblad Rood

Ledenblad Rood (pdf) staat dit keer grotendeels in het teken van de Vereniging en van diverse voorstellen om de ledendemocratie te verbeteren. Ook nemen we een kijkje achter de schermen van onze ombudsteams, 'de sociaaldemocratie in optima forma'.

Verder recenseert Lodewijk Asscher het boek 'Voettocht naar het hart van het land' van Jan Schuurman Hess, lees je een interview met de nieuwe voorzitter van de Foundation Max van der Stoel Manuela Monteiro, en nog veel meer.

Reactie op benoeming Koenders

Foto Flickr / FMS

Ik ben trots dat we met Bert Koenders de ideale man hebben om met zijn ervaring en passie voor buitenlandpolitiek het werk van Frans Timmermans voort te zetten. Nederland heeft in dit kabinet gelukkig weer de blik naar buiten gericht. Actieve buitenlandpolitiek is belangrijk voor Nederland. Bert heeft nu de belangrijke taak om dat de komende jaren verder invulling te geven. In het belang van Nederland en de wereld.