Partij van de Arbeid

Unieke tas

Voor op het strand, op een festival, camping of in de stad: met zo'n unieke tas - speciaal ontworpen door Studio Neetje - ben je klaar voor de zomer.

Bestel ze hier >

Samen één

Het is een van de grootste opdrachten van deze tijd: zorgen dat onze samenleving veiligheid en vrijheid blijft bieden aan iedereen. Dit land is samen één.

Bekijk de video van o.a. Diederik Samsom, Lilianne Ploumen en Ahmed Marcouch en deel de boodschap.

Doe mee >

Meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid

Foto / PvdA Facebook

Meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid. Dat is de inzet van de PvdA bij deze belastingherziening. In het pakket dat het kabinet nu aan de Kamer voorlegt komen al deze elementen terug, in een omvang die tot voor kort door velen niet voor mogelijk werd gehouden. De grootste groei voor de laagste inkomens, meer banen en een rechtvaardiger vermogensbelasting, gericht op het werkelijke rendement. De PvdA is trots op dit pakket. Het is nu een gezamenlijke verantwoordelijkheid van ons allemaal om bij te dragen aan de doelstellingen van meer werk, meer koopkracht en meer rechtvaardigheid. Dat zei ik in mijn bijdrage (pdf) aan het debat over de belastingherziening.

Draag bij aan eerbetoon Van der Louw

Op 20 oktober 2015 is het alweer tien jaar geleden dat André van der Louw overleed. Vele jaren heeft hij zich ingezet voor de Partij van de Arbeid. Als (vice)voorzitter, als minister in het kabinet Van Agt-Den Uyl en ook via bestuurlijke functies als burgemeester van Rotterdam en voorzitter van het Openbaar Lichaam Rijnmond. Daarnaast vervulde hij andere bestuurlijke functies, zoals het voorzitterschap van de NOS en van de KNVB en was hij voorzitter van de Raad van Commissarissen van stadion De Kuip.

Laat je waardering zien voor veteranen

Foto Flickr / Remco Groeneweg

Ook dit jaar is de Partij van de Arbeid aanwezig bij Veteranendag zaterdag. Omdat we op Veteranendag kunnen laten zien hoeveel waardering en respect wij hebben voor de inzet en de inspanningen van onze militairen, voor veteranen van alle missies, van alle krijgsmachtdelen, actief of niet actief-dienend en van alle leeftijden.

Makkelijker met de trein over de grens

Foto Flickr / ter-burg

Internationaal treinvervoer moet makkelijker worden. Waar je in de auto gewoon door kan rijden – er is hoogstens wat verschil in de kwaliteit van het asfalt – krijg je in de trein te maken met een andere vervoerder, een ander informatiesysteem en heb je een ander kaartje nodig. Dat kan anders, en dat moet beter. Ik ben blij dat staatssecretaris Mansveld een internationale ‘spoortop’ gaat organiseren.

Jonge ouders willen allebei werken en zorg dragen

Foto Flickr / theloushe

In Nederland zijn vrouwen op de arbeidsmarkt nog steeds kampioen deeltijdwerk en daarnaast ook nog steeds kampioen zorgen. Dit terwijl jonge vaders veel meer zorg willen dragen, blijkt steeds meer uit onderzoek. Bovendien leert onderzoek ons dat een grotere betrokkenheid van vaders bij de opvoeding goed is voor de ontwikkeling van het kind.

Hoog tijd om relatie met Rusland tegen licht te houden

Foto Flickr / -d@b-

Minsk-akkoorden of niet, in Oost-Oekraïne wordt gewoon doorgevochten, mét troepen en materieel van over de grens. Ook dreigende teksten uit Moskou liegen er niet om. Is het niet een nieuwe nucleaire doctrine, dan worden de Baltische staten wel geïntimideerd. Ondertussen maakt Poetin binnenlandse oppositie monddood. Hoog tijd om onze relatie met Rusland tegen het licht te houden.