Opleidingen

Foto PvdA

Suze Groenewegschool

Het Opleidingsinstituut ‘De Suze Groenewegschool’ biedt en faciliteert, een wisselend aanbod aan opleidingen, trainingen en workshops voor PvdA-leden met en zonder functie. Van kennismaken tot talent- en vaardigheden ontwikkelen, van actief worden tot het activeren van anderen. Dit opleidingsinstituut is vernoemd naar het eerste vrouwelijke Tweede Kamerlid van Nederland.

Opleidingen voor alle leden

Opleidingen voor leden met een functie

Opleidingen voor afdelingen

Opleidingen voor (potentiële) politici

Politieke ambities?

De idealen van de PvdA gaan over werk, meedoen en eerlijk delen. Dit is de weg die leidt naar een sterk en sociaal Nederland. De PvdA is dan ook altijd op zoek naar mensen die deze idealen aantoonbaar (willen) uitdragen, of dat nu op lokaal,provinciaal, landelijk of Europees niveau is.

Voor onze politici geldt dat ze ons gedachtegoed overtuigend, aansprekend en in begrijpelijke taal over het voetlicht kunnen brengen. De politieke gevoeligheid en drive hebben om deze idealen om te zetten in daden. Zichtbaar zijn in en voeling hebben met de samenleving, leiderschap tonen, aanspreekbaar zijn en verantwoordelijkheid nemen om zaken in gang te zetten. Kortom, dat ze door hun persoonlijke kwaliteiten resultaat weten te behalen in een complexe politieke omgeving.

De PvdA is ook een brede partij en streeft dus naar zo divers mogelijk samengestelde teams, met jong en oud, onervaren en zeer senior, vrouw en man, allochtoon en of autochtoon. Teams die ook divers zijn qua deskundigheden en, voor de landelijke politiek, afkomstig uit de diverse regio’s van het land. Wat onze politici gemeen hebben, is dat ze altijd aantoonbaar de PvdA-idealen uitdragen.

Wil je raadslid worden, meld je dan aan voor de Jan Schaper-leergang of meld je bij je eigen afdeling. Heb je interesse in de provinciale politiek of waterschappen, meld je bij je gewestelijk bestuur. Interesse in de landelijke politiek, wil je gewoon eens praten over wat je mogelijkheden zijn, of wil je meer informatie over scouting? Neem dan contact met ons op.