De PvdAcademy

Dé talentenklas voor jongeren in de PvdA

De PvdAcademy

Talenten met (politieke) ambitie gezocht!

Ben je tussen de 21 en 35 jaar oud* en heb jij (politieke) ambitie? Dan is de PvdA op zoek naar jou! In de PvdAcademy werken 20 enthousiaste, jonge sociaaldemocraten samen aan een inhoudelijk programma. Daarin staan inhoud, skills, en persoonlijke groei voorop. De agenda bepalen ze samen. Heb je altijd al een willen vragen naar de drijfveren van Marjolein Moorman, leren overtuigen van Duco Hoogland of willen spreken met Ahmed Aboutaleb? The sky is the limit! Alles is mogelijk met het PvdA netwerk tot jullie beschikking.

Over de PvdAcademy

De PvdAcademy is hét nieuwe talentenprogramma van de PvdA en is bedoeld voor jonge PvdA'ers in de leeftijdscategorie van 21 tot 35 jaar. We zijn op zoek naar mensen aan de start van hun professionele ontwikkeling: van beginnende ondernemers en juniors op de arbeidsmarkt tot studenten in de laatste fase van hun studie. Om in aanmerking te komen voor het talentenprogramma moet je dus in deze levensfase en leeftijdscategorie zitten. Die keuze maken we, omdat de inhoud van de PvdAcademy is afgestemd op het maken van je eerste professionele (en/of politieke) stappen. Opleidingsniveau of -richting is echter niet relevant. Om deel te kunnen nemen moet je lid van de PvdA zijn. Dus ben je nog geen lid? Meld je dan nu aan!

Deelname informatie

De PvdAcademy duurt twee jaar: ieder jaar stromen 20 nieuwe PvdA'ers in. Zij maken samen het programma voor het komende jaar. Om het programma zo toegankelijk mogelijk te houden zijn er geen kosten (buiten reiskosten en eigen consumpties bij de naborrel) verbonden aan deelname aan de PvdAcademy. Echter kunnen er in verband met het samen opgestelde programma (schappelijke) eigen bijdrages worden gevraagd.

De PvdAcademy is serious business. We vragen van de deelnemers dat ze bij alle bijeenkomsten in het jaar aanwezig zijn. Weet je nu al dat dit lastig gaat worden? Dan heeft aanmelden voor de PvdAcademy geen zin. Het kan natuurlijk voorkomen dat je een sessie niet kan, maar omdat er bij de PvdAcademy naast het individuele leerproces ook sprake is van groepsontwikkeling, verwachten wij dat je niet meer dan twee sessies afwezig bent. De sessies van 2022 staan gepland op**:

• 22 januari
  • 19 & 20 februari (met overnachting)
  • 12 maart
  • 16 april
  • 14 mei
  • 18 juni
  • 10 september
  • 15 oktober
  • 12 november
  • 10 december

*Voor personen buiten de doelgroep 21 tot 35 jaar verwijzen we naar het reguliere scholingsaanbod van de PvdA, welke hier terug is te vinden: https://www.pvda.nl/partij/opleidingen/. Mocht je buiten de leeftijdscategorie vallen, maar toch van mening zijn dat de inhoud voor jou van grote waarde is, dan staat het je vrij om op reguliere wijze aan te melden en deel te nemen aan de selectieprocedure.

**Onderhevig aan de actuele COVID-19 richtlijnen.

De PvdAcademy is een initiatief van de Taskforce Verjonging binnen de PvdA