De PvdAcademy

Hét opleidingsprogramma voor jonge PvdA'ers

De PvdAcademy

Heb jij interesse in politiek en wil je daar meer mee doen? En heb je zin om je samen met andere jonge PvdA'ers te verdiepen in sociale thema’s en tegelijkertijd te werken aan je persoonlijke skills? Dan is de PvdAcademy misschien wat voor jou!

Let op: de aanmeldingen voor editie 2024-2025 zijn gesloten!

pvvdacademy

Over de PvdAcademy

De PvdAcademy is voor jonge PvdA'ers tussen de 21 en 35 jaar die de politiek en de PvdA beter willen leren kennen. Tijdens het programma ontmoet je experts als wethouders, Kamerleden of campaigners en leer je meer over belangrijke maatschappelijke thema’s. Elke maand organiseer je zelf themadagen voor elkaar, ga je aan de slag met je idealen, ontmoet je gelijkgestemden en werk je tegelijk aan je eigen ontwikkeling en netwerk. Ben jij er klaar voor?

De PvdAcademy wat voor jou?

• Je bent een sociaaldemocraat in hart en nieren!
  • Je bent gemotiveerd om jezelf en je (politieke) netwerk verder te ontwikkelen
  • Je staat ervoor open om gelijkgestemden te ontmoeten en samen aan de slag te gaan
  • Je bent tussen de 21-35 jaar
  • Je kunt reizen naar locaties in heel het land

De enige kosten zijn je eigen reiskosten. Twijfel je of je deze kunt betalen? Neem dan gerust contact met ons op. We willen niet dat de dikte van je portemonnee bepaalt of je mee kunt doen of niet.

De PvdA vindt gelijke kansen en representatie in de politiek ontzettend belangrijk. We streven naar een diverse groep en moedigen iedereen tussen de 21 en 35 jaar aan om zich aan te melden. Ben je enthousiast, maar twijfel je of je wel genoeg ervaring of kennis hebt? Dan is de PvdAcademy juist iets voor je! Je opleiding en ervaring doen er niet toe, je motivatie wel.

Het programma

Het programma is verdeeld over twee jaar en staat in het teken van maatschappelijke thema’s die jij belangrijk vindt. Wil je het hebben over hoe we de klimaat- of wooncrisis oplossen, kunst en cultuur, de loonkloof, racisme of iets heel anders? Jij bepaalt het!

Hoe meld ik me aan?

De aanmeldingen voor de 2024-2025 zijn gesloten, maar in oktober 2024 gaan ze weer open voor de volgende! Er is eerst een online gespreksronde, waarna een eerste selectie van deelnemers een tweede gespreksronde ingaan. In totaal selecteren we een diverse groep van twintig deelnemers. Zit je hier niet tussen? Dan kan je alsnog met ons in gesprek om te kijken hoe je verder actief kan blijven voor de PvdA.