Over mij

Attje Kuiken (1977) is sinds 2006 Tweede Kamerlid voor de PvdA. Ze groeide op in Groningen, alleen met haar moeder. Door haar achtergrond weet ze hoe belangrijk kansen voor kinderen zijn. Later studeerde ze bestuurskunde en overheidsmanagement in Leeuwarden, en beleids- en organisatiewetenschappen in Tilburg. Tegenwoordig woont ze in Breda en is ze moeder van een dochter. Duiken is haar grootste hobby.

Attje strijdt voor slachtoffers van seksueel geweld in de Kamer. Of het nou gaat om slachtoffers die tegen een muur aanlopen bij het doen van aangifte zoals in de Hoornse zedenzaak of die te maken kregen met de cultuur van stilzwijgen bij religieuze organisaties: Attje bood een luisterend oor en boekte vervolgens concrete resultaten in de Kamer.

Daarnaast heeft Attje zich de afgelopen jaren vooral ingezet voor veilige buurten. Zo loodste ze een eigen wetsvoorstel om criminele motorbendes te verbieden door de Kamer en maakte ze zich hard voor minder werkdruk bij de politie en extra wijkagenten. Want iedereen moet gewoon veilig over straat kunnen.

Tot slot heeft Attje zich ingespannen om te zorgen dat iedereen mee kan doen in onze samenleving, ook als je bijvoorbeeld slechthorend bent. Haar initiatiefwet om de Nederlandse gebarentaal als officiële taal te erkennen is ook aangenomen. Een mijlpaal voor de doven- en slechthorenden in Nederland. En als gevolg staat er tegenwoordig een doventolk bij de corona-persconferenties. Sinds maart 2012 richt zij zich als woordvoeder op de onderwerpen veiligheid, migratie, jeugdzorg en geestelijke gezondheidszorg.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

attjekuiken @attjekuiken

Hoop echt dat alles goed gaat met de Indiase variant en najaar. Prikken gaat absoluut goed, maar we weten nog niets zeker. Versoepelen kan altijd, strenger niet. Even volhouden, beter dan straks spijt. https://t.co/NvBtKb3fnf

attjekuiken @attjekuiken

Zo dat loopt lekker door. Nog even en de 18 jarigen zijn aan de beurt! Voor nu 1998? Bellen en prikken maar 💪 https://t.co/tr3RCT01N6