Over mij

Attje Kuiken (1977) is sinds 2006 Tweede Kamerlid voor de PvdA. Ze groeide op in Groningen, alleen met haar moeder. Door haar achtergrond weet ze hoe belangrijk kansen voor kinderen zijn. Later studeerde ze bestuurskunde en overheidsmanagement in Leeuwarden, en beleids- en organisatiewetenschappen in Tilburg. Tegenwoordig woont ze in Breda en is ze moeder van een dochter. Duiken is haar grootste hobby.

Attje strijdt voor slachtoffers van seksueel geweld in de Kamer. Of het nou gaat om slachtoffers die tegen een muur aanlopen bij het doen van aangifte zoals in de Hoornse zedenzaak of die te maken kregen met de cultuur van stilzwijgen bij religieuze organisaties: Attje bood een luisterend oor en boekte vervolgens concrete resultaten in de Kamer.

Daarnaast heeft Attje zich de afgelopen jaren vooral ingezet voor veilige buurten. Zo loodste ze een eigen wetsvoorstel om criminele motorbendes te verbieden door de Kamer en maakte ze zich hard voor minder werkdruk bij de politie en extra wijkagenten. Want iedereen moet gewoon veilig over straat kunnen.

Tot slot heeft Attje zich ingespannen om te zorgen dat iedereen mee kan doen in onze samenleving, ook als je bijvoorbeeld slechthorend bent. Haar initiatiefwet om de Nederlandse gebarentaal als officiële taal te erkennen is ook aangenomen. Een mijlpaal voor de doven- en slechthorenden in Nederland. En als gevolg staat er tegenwoordig een doventolk bij de corona-persconferenties. Sinds maart 2012 richt zij zich als woordvoeder op de onderwerpen veiligheid, migratie, jeugdzorg en geestelijke gezondheidszorg.

Alle berichten van Attje Kuiken

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

attjekuiken @attjekuiken

Historisch moment! Voor een sociaal Nederland en groene toekomst bundelen @GroenLinks en @PvdA de krachten om samen bij Provinciale Statenverkiezingen in maart de grootste te worden.

Gefeliciteerd en heel veel succes met jullie lijsttrekkerschap @meilivos en @prosenmoller 💚❤️ https://t.co/fi3Q1P1uIw

attjekuiken @attjekuiken

Onderweg naar Den Haag voor een van de mooiste en eervolste kanten van ons werk: een initiatiefwetsvoorstel verdedigingen. Over de zogenoemde abortuspil samen met @CorinneEllemeet @jpaternotte en @vanwijngaardenj

De 6e keer in EK voor mij maar nog altijd even bijzonder. 👇 https://t.co/3ESl6RJfJf

attjekuiken @attjekuiken

Medewerkers overal hard nodig. In de zorg, het OV, de woningbouw en energietransitie. Pak flexcontracten en roostergaten aan en zorg voor een goed salaris. Fijn voor mensen zelf en ons land als geheel!

Berichten