Reactie van Attje op val kabinet

“Mark Rutte is uitgeregeerd”

Door Attje Kuiken op 7 juli 2023 Delen

Mark Rutte is uitgeregeerd.

Mark Rutte heeft zijn laatste kabinet doelbewust opgeblazen. Moedwillig heeft de VVD een crisis geforceerd. Als je er zo’n bende van maakt, dan is het ook beter dat je weggaat. Rutte toont opnieuw een diepe minachting voor de problemen van Nederlanders.

Twee en een half jaar hebben we niets anders gezien dan geruzie. De boodschappen worden duurder en we hebben steeds meer moeite om rond te komen. Is er nog wel vooruitgang voor ons allemaal? Dan kijken we naar Den Haag en zien een onverantwoordelijke premier die alleen bezig is met lijfsbehoud boven landsbelang.

Wat de PvdA betreft laat deze onbesuisde actie zien dat de tijd van de VVD nu echt voorbij is. Mark Rutte is uitgeregeerd.

Wij willen snel nieuwe verkiezingen. Nederland heeft behoefte aan een kabinet dat daadkracht toont en keuzes maakt. Dan kunnen we kiezen voor een socialere en groenere koers. Wat mij betreft doen we dat samen met GroenLinks, met één gezamenlijke lijst. We zorgen ervoor dat je rond kunt komen van je werk, en dat er een fijne en betaalbare woning is voor ons allemaal. Dat we investeren in een schone economie en trein- en buslijnen blijven rijden. Wij weten dat het kan, als we kiezen voor eerlijk delen.

Nederland is er klaar voor. En wij ook.

Iedere bijdrage telt

Samen voor een sociaal, eerlijk, en groen Nederland

Geef voor de campagne

Berichten