Ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland
Verkiezingsprogramma 2021-2025

Ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland

"We leven in een bijzondere tijd. Een moeilijke tijd."

Lilianne Ploumen: "De coronacrisis maakt duidelijk wat veel mensen al langer voelen. Er is te veel verdeeldheid in ons land. De ongelijkheid tussen mensen is te groot. Goed werk voor een fatsoenlijk salaris, een fijne woning voor een redelijke huur, een steuntje in de rug als je het nodig hebt; het is voor te veel Nederlanders niet meer vanzelfsprekend. Dat moet anders. Ondanks de problemen die er zijn ben ik optimistisch over hoe we de toekomst kunnen vormgeven. Met ons plan voor Nederland kunnen we daar samen aan werken.

Dit plan vormt ons kompas voor de komende jaren. Het zal niet makkelijk worden. Maar het is ontzettend de moeite waard. Laten we Nederland weer eerlijker maken. Op weg naar échte vooruitgang, op weg naar een fatsoenlijk bestaan voor iedereen. Samen kunnen we dat."

Hieronder zijn alle plannen van de PvdA te vinden. Lees het volledige voorwoord van Lilianne Ploumen, onze voorstellen per onderwerp, of blader rustig door ons programma met het interactieve boek. Later verder lezen? Alle versies zijn ook te downloaden.

De hoogtepunten:

Hoe gaan we om met corona?

Onze kernwaarden

Meer informatie en downloads

Onze plannen als interactief boek

Onze plannen voor:

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Laat je emailadres achter en blijf op de hoogte