Over de zomer- en wintertijd

4 december 2018 door Attje Kuiken in Energie

Mijn oproep: laten we niet overhaast een keuze maken en ons weer nieuwe problemen op de hals halen. We willen zeker zijn van een lange zomeravond. Van minder energieverspilling en van een lagere energierekening. De zomer- en wintertijd zorgen precies daarvoor. Het twee keer per jaar verzetten van de klok blijft het beste van beide werelden.

Kerk, kijk niet weg bij seksueel misbruik

20 november 2018 door Attje Kuiken in Huiselijk geweld en kindermishandeling

Het belang van de slachtoffers moet zwaarder wegen dan het belang van deze religieuze organisaties. Zij verdienen onze steun. Alle religieuze instellingen moeten openheid bieden.

Lessen voor de vluchtelingenopvang

8 november 2018 door Attje Kuiken, Gijs van Dijk in Vluchtelingen

Je wil dat vluchtelingen zeker kunnen zijn van menswaardige opvang. Dat we ze niet aan hun lot over laten. En daar gaan we het kabinet ook op aanspreken. De situatie in Moria in onacceptabel.

Ruimer kinderpardon nodig

8 november 2018 door Attje Kuiken in Kinderpardon

Het huidige kinderpardon werkt onvoldoende. Een ruimer kinderpardon is nodig. Wij zijn het verplicht aan deze kinderen om een werkende regeling te maken.

Erbarmelijke omstandigheden in vluchtelingenkampen in Libië

30 oktober 2018 door Attje Kuiken in Vluchtelingen

Afgelopen week was ik in Libië om met mijn eigen ogen te zien hoe het nu gaat met de vluchtelingenopvang. In Libië sprak ik sprak met mannen en vrouwen die worden vastgehouden in detentiecentra. Het gaat om in totaal 8.000 migranten – waaronder veel erkende vluchtelingen.

Meer aandacht voor de belangen van asielkinderen

12 september 2018 door Attje Kuiken in Asielbeleid

Lily en Howick mogen blijven! Dat is fantastisch nieuws. Eindelijk krijgen zij de kans weer rustig te slapen en na te denken over hun toekomst. En dat zou voor ieder kind vanzelfsprekend moeten zijn.