Samen staan we sterk!

Door Attje Kuiken op 20 maart 2023 Delen

De afgelopen weken hebben we in de provincies vol energie en optimisme campagne gevoerd voor een sociaal en groen Nederland. Nu de laatste stemmen worden geteld lijkt onze missie geslaagd. De PvdA wint één zetel in de senaat. GroenLinks heeft het succes van de vorige verkiezingen geëvenaard. Samen gaan we in de Eerste Kamer één groot links blok vormen. Daar ben ik trots op.

Want met elkaar kunnen we een vuist maken. Samen kunnen we zorgen voor een koerswijziging en het beleid naar links trekken. Door zelf met plannen te komen voor een socialer Nederland, maar ook door slechte kabinetsplannen te blokkeren.

De verkiezingsuitslag is ook bepalend voor de provincies en waterschappen. Op veel plekken hebben we winst geboekt en dat is goed nieuws. Er zijn ook provincies waar we op meer hadden gehoopt. Een ding is zeker: onze kandidaten hebben fantastisch campagne gevoerd en een knappe prestatie neergezet. Ik wil iedereen bedanken die hier de afgelopen weken aan heeft bijgedragen.

Maar lang tijd om uit te rusten van de campagne hebben we niet. Deze overwinning is pas het begin. Het enthousiasme is groot en de behoefte aan een linkse koers groeit. Samen kunnen we Nederland socialer maken.

Help jij mee? Word lid van onze partij!

Ik heb er zin in!

Groet,

Attje

Word lid van onze partij