Samen voor een hoopvolle toekomst

GroenLinks-PvdA presenteert verkiezingsprogramma

Het is tijd om de boel weer op de rails zetten. Van de aanpak van de klimaatcrisis tot armoede en sociale ongelijkheid: Nederland heeft behoefte aan een goed functionerende overheid die van uitdagingen kansen maakt, zonder iemand achter te laten.

Vandaag publiceerden we onze ideeën hiervoor in het concept-verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2023: samen voor een hoopvolle toekomst.

"Er is geen uitdaging zo groot, of we kunnen deze aan,” schrijft Frans Timmermans in het voorwoord. Dat vraagt om samenwerking en herstel van vertrouwen. "Alleen op basis van vertrouwen kan onze samenleving de toekomst vormgeven op zo’n manier dat iedere inwoner van Nederland zich thuis kan voelen.”

Uit het programma blijkt één ding duidelijk: we kúnnen dit. Samen kunnen we het anders doen in Nederland. Door over te stappen naar een duurzame economie, welvaart eerlijker te verdelen, en het vertrouwen te herstellen in onszelf, elkaar, en in de overheid. Daarom staat dit programma in het teken van vier thema’s: herstel van vertrouwen, klimaatrechtvaardigheid, bestaanszekerheid en een sterk Europa. Zo werken we aan een hoopvolle toekomst, voor onszelf en voor de generaties na ons. Samen kunnen we dat.

Lees alles over onze visie en plannen in het conceptprogramma op onze gezamenlijke website:

Doneer voor een sterk geluid

Samen voor een sociaal, groen, en eerlijk Nederland

Ja, ik draag bij!

Word lid van onze partij

Samen maken we
onze idealen waar