In gesprek met Bernie Sanders

De wereldberoemde Amerikaanse senator zegt waar het op staat. Hij houdt de Verenigde Staten en de rest van de wereld een spiegel voor. Waarom accepteren we een economisch systeem dat draait op de uitputting van mens en planeet? Kan dit ook anders? Op woensdag 11 oktober gaan we hierover in gesprek met Bernie Sanders.

We praten met hem over hoe we de inkomens- en vermogensongelijkheid kunnen bestrijden, de strijd aangaan met klimaatverandering, en onze democratie tegen extremisme kunnen beschermen.

Frans Timmermans en Bernie Sanders in gesprek

Op deze bijzondere avond in Tivoli Vredenburg gaat Bernie Sanders in gesprek met Frans Timmermans, lijsttrekker voor GroenLinks-PvdA. Ook vertegenwoordigers van Greenpeace en FNV stellen vragen. Maar de avond draait vooral ook om interactie met jou. Bestel hier je tickets.

De organisatie

Het evenement wordt georganiseerd door Wetenschappelijk Bureau GroenLinks en de Wiardi Beckman Stichting in samenwerking met Bot Uitgevers. Op 7 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling van Sanders’ nieuwe boek ‘Het is oké om kwaad te zijn op het kapitalisme’. Via deze link is ook een beperkt aantal gesigneerde boeken te bestellen, op te halen tijdens het evenement. Het evenement past binnen de Gaialezingen-reeks van Wetenschappelijk Bureau GroenLinks.

• 20:00-20:05 uur: Opening
  • 20:05-20:20 uur: Aftrap door Bernie Sanders
  • 20:20-20:35 uur: Gesprek Bernie Sanders en Frans Timmermans
  • 20:35-21:00 uur: Vragen vanuit publiek
  • 21:00-21:10 uur: Vragen door Greenpeace en FNV
  • 21:10-21:25 uur: Vragen vanuit publiek
  • 21:25-21:30 uur: Afsluiting

Word lid van onze partij

Samen maken we
onze idealen waar

Ja, tijd voor actie!
Maak het verschil - doneer nu voor de campagne!

We kunnen #NietZonderJou

Meld je aan en maak het verschil!

Berichten