Vereniging

Leve de raadsleden!

20 februari 2018 door Lodewijk Asscher in Democratie

In jouw stad of dorp zijn mensen op een lijst gaan staan die hopen op je stem. Ze hebben gewoon een baan. Als leraar, winkelier of ambtenaar. Ze vergaderen vele uren – voor jou. Ze zijn geen zakkenvullers. Ze gaan de markt op en de deuren langs. Ze beslissen over de verkeersdrempels- en dus over of kinderen veilig thuis komen van school. Ze gaan over de thuiszorg – ook van onze ouders. Ze stemmen over de woningbouw bij jou in de buurt.

Gemeenteraadsverkiezingen 2018

10 februari 2018 door De Redactie

In 2018 zijn er verkiezingen in 335 van de 380 gemeenten. De PvdA doet in veruit de meeste van die gemeenten mee onder de naam PvdA (254 gemeenten, 76%).

De campagne in beeld

1 februari 2018

21 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. De PvdA doet in honderden gemeentes in Nederland mee. Dat brengen we natuurlijk graag in beeld. Kijk hier of jouw afdeling er al tussen staat.

Marja Bijl bij de Gender Conference van SocDem Asia

22 januari 2018 door Marja Bijl

Vandaag spreekt Marja Bijl, Vice-voorzitter van PES Women op de Gender Conferentie in Jakarta.

In memoriam Arie Groenevelt

30 december 2017 door Hans Spekman

Het is een gemis dat Arie er niet meer is. Natuurlijk voor zijn familie. Voor Gerrie, zijn vrouw, met wie hij zo verknoopt is, voor de kinderen en voor de kleinkinderen. Voor ons allemaal. Mijn eerste herinnering aan Arie is thuis als kleine jongen. Arie spatte van de bladzijden van het Vrije Volk en Radio.

Een mooie ode aan Joop den Uyl

14 december 2017 door De Redactie

Op 24 december is het dertig jaar geleden dat Joop den Uyl is overleden. Het laatste nummer van Argos van dit jaar bevat daarom een bijlage over Den Uyl.