Vereniging

Practice what you preach!

13 november 2017 door Kirsten Meijer

Op 10 en 11 november vond in Costa Rica een conferentie van de Progressive Alliance plaats met de titel “Empowering the people: Our agenda for a democratic, inclusive and sustainable society”. Zusterpartijen uit de hele wereld kwamen samen om ideeën uit te wisselen en elkaar te inspireren. Een belangrijk onderdeel van de conferentie was het vaststellen van richtlijnen voor een inclusieve gender benadering.

In memoriam Alvaro Pinto Scholtbach

13 oktober 2017 door Bert Koenders

De Chileen die Nederlander werd, en meer van ons land hield dan veel geboren Hollanders. Heel triest nieuws. Alvaro Pinto Scholtbach is overleden. Alvaro was onder andere internationaal secretaris van de PvdA (1999-2003) en werkte voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA, het NIMD en de Verenigde Naties. Wij willen zijn gezin, familie en vrienden

Het vuur zal blijven branden

9 oktober 2017

“Hou vol, hou vast, geef niet op, en wees zuinig op elkaar”

Afscheid van het ‘zakelijk links’

7 oktober 2017 door Nelleke Vedelaar

Congresspeech – Ik heb zin om aan iedereen te vertellen dat de PvdA er is, voor iedereen die de menselijke maat een warm hart toedraagt, voor iedereen die op ons rekent.

Heel het land wat liever maken

7 oktober 2017 door Lodewijk Asscher

Congresspeech – Soms vallen reuzen om. Maar er staan altijd weer nieuwe op. De mensen die we missen inspireren ons om te werken aan de toekomst van de mensen die na ons komen. Misschien. Heel misschien kunnen we heel het land zelfs wat liever maken.

7 oktober 2017 door De Redactie

De livestream, het beeldverslag en de speeches. Hier vind je alles over het PvdA congres in Nieuwegein.