I can’t breathe

3 juni 2020 door Lilianne Ploumen in Internationaal en defensie

Nederland en andere Europese landen moeten de Amerikaanse regering aanspreken op het buitensporige politiegeweld, dat zich ook richt tegen journalisten.

Stel voorwaarden aan publieke investering in Corona-vaccin

6 mei 2020 door Lilianne Ploumen in Zorg en gezondheid

Het Corona-virus heeft aan meer dan 200.000 mensen het leven gekost en miljarden mensen zitten in lockdown. De onderzoekslabs draaien tegelijkertijd overuren. In een snelheid die tot voor kort onmogelijk werd geacht, wordt er gewerkt aan de ontwikkeling en onderzoek van tests, medicijnen en vaccins. 120 voorstellen zijn inmiddels bekend bij de WHO en 8

De Corona-epidemie is geen excuus om de rechten van vrouwen te beknotten.

10 april 2020 door Lilianne Ploumen in Abortus

De Corona-pandemie maakt dat onze wereld er vandaag de dag totaal anders uitziet dan een aantal weken geleden. We zijn in gevecht met het virus, het aantal lockdowns en restrictieve maatregelen neemt toe. In een poging het virus in te dammen, wordt in sommige landen hiermee ook de toegang tot goede abortuszorg ingeperkt. Dat mag

PvdA #Hartjezorg

19 november 2019 door Lilianne Ploumen, John Kerstens

Iedereen wil zeker kunnen zijn van goede zorg. Goede zorg begint bij mensen. Iedereen herinnert zich wel een dokter of verpleegkundige die een verschil in zijn of haar leven heeft gemaakt. De verloskundige die aanwezig was bij de geboorte van je eerste kind, die aardige arts die je steunde na een zware ingreep, en de

Wet abortuspil bij de huisarts van PvdA en GroenLinks klaar om door Kamer beoordeeld te worden

7 november 2019 door Lilianne Ploumen

PvdA en GroenLinks dienen vandaag de beantwoording in van de vragen over hun initiatiefwet die regelt dat de abortuspil voortaan ook door de huisarts verstrekt mag worden. Dit betekent dat de wet klaar is om door de Tweede Kamer behandeld te worden. PvdA en GroenLinks willen dat ook de huisarts een abortuspil kan voorschrijven. Nu

Twitterverraad leidt tot menselijk drama voor de Koerden

9 oktober 2019 door Lilianne Ploumen

De PvdA-fractie roept de EU op de aanval van Turkije gezamenlijk hard te veroordelen en over te gaan tot sancties. Landen moeten daarnaast binnen de NAVO druk uitoefenen op zowel Turkije als de VS om het geweld te laten stoppen.