PvdA #Hartjezorg

19 november 2019 door Lilianne Ploumen, John Kerstens

Iedereen wil zeker kunnen zijn van goede zorg. Goede zorg begint bij mensen. Iedereen herinnert zich wel een dokter of verpleegkundige die een verschil in zijn of haar leven heeft gemaakt. De verloskundige die aanwezig was bij de geboorte van je eerste kind, die aardige arts die je steunde na een zware ingreep, en de

Wet abortuspil bij de huisarts van PvdA en GroenLinks klaar om door Kamer beoordeeld te worden

7 november 2019 door Lilianne Ploumen

PvdA en GroenLinks dienen vandaag de beantwoording in van de vragen over hun initiatiefwet die regelt dat de abortuspil voortaan ook door de huisarts verstrekt mag worden. Dit betekent dat de wet klaar is om door de Tweede Kamer behandeld te worden. PvdA en GroenLinks willen dat ook de huisarts een abortuspil kan voorschrijven. Nu

Twitterverraad leidt tot menselijk drama voor de Koerden

9 oktober 2019 door Lilianne Ploumen

De PvdA-fractie roept de EU op de aanval van Turkije gezamenlijk hard te veroordelen en over te gaan tot sancties. Landen moeten daarnaast binnen de NAVO druk uitoefenen op zowel Turkije als de VS om het geweld te laten stoppen.

Ontslaan Turkse burgemeesters kan niet zonder gevolgen zijn

9 september 2019 door Kati Piri, Lilianne Ploumen

Eind juni vierde de oppositie groot feest in Istanbul. Ekrem Imamoglu van de oppositiepartij CHP won – ook na de nieuwe stembusgang – de verkiezingen in de grootste stad van het land. Een zeer gevoelige nederlaag voor Turkse President Erdogan. Imamoglu’s verkiezing was niet alleen een overwinning voor alle democraten in Turkije, maar ook een

Anticonceptie is geen luxe

2 juli 2019 door Lilianne Ploumen

Anticonceptie is geen luxe, maar noodzaak. Elke vrouw moet zeker kunnen zijn van goede anticonceptie, en anticonceptie die bij haar past. Daarom heb ik vorige week tijdens het debat gepleit voor opname van alle anticonceptie in het basispakket. Zodat de kosten van seksuele zorg over de samenleving worden verdeeld. Aanstaande donderdag wordt hierover gestemd in

Zeker zijn van gelijke behandeling

11 maart 2019 door Lilianne Ploumen

Vrouwen nu ineens op een andere manier behandelen, alleen omdat zij niet op een man vallen: dat accepteren we niet meer in 2019.