Over mij

Kati maakt met volle overtuiging de overstap van Brussel naar Den Haag. In het Europees Parlement zette zij zich de afgelopen zeven jaar in voor de bescherming van Europa als waardengemeenschap. Het opkomen voor mensen die geen stem hebben en het gevecht tegen autocraten staat centraal in haar politiek. Ze maakte in Europa naam als Turkije-rapporteur en als voorvechter van de politieke gevangenen uit de Rif in Marokko. Sinds 2019 is zij bovendien als vicevoorzitter van de sociaaldemocratische fractie verantwoordelijk namens het Europees Parlement voor de Brexit-onderhandelingen.

Het afgelopen jaar schreef zij mee aan het PvdA-verkiezingsprogramma. Hierdoor voelt zij zich uitgedaagd om ‘ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland’ met een sterk team in de Tweede Kamer uit te voeren. Met dezelfde drijfveren, maar dichter bij mensen om het verschil te kunnen maken. Opgegroeid in een Utrechtse volksbuurt zag zij hoe mensen in de kwel kwamen. Als zij geen eerlijke kansen kregen en werden beoordeeld op hun achtergrond. Als dochter van een Hongaarse vluchteling, die aan het communisme wist te ontsnappen, is ze daarom extra gemotiveerd om zich in te zetten voor de dubbele opdracht van de sociaaldemocratie: een fatsoenlijk bestaan in een democratische samenleving, hier en elders.

Kati (43) is opgegroeid in Utrecht, heeft internationale betrekkingen gestudeerd in Groningen en woont in Den Haag.

Alle berichten van Kati Piri

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

KatiPiri @katipiri

“Het Nederlandse charmeoffensief richting Marokko: effectief realisme of sinterklaasdiplomatie?” – @arnout_brouwers

KatiPiri @katipiri

“Linkse oppositie zet vraagtekens bij deal met ‘autocratisch’ Marokko.”

KatiPiri @katipiri

Het actieplan van de regering met Marokko is eindelijk openbaar gemaakt, na druk vanuit de Kamer.

NL wil goede relatie met Marokko zodat afgewezen asielzoekers worden teruggenomen. Maar tegen welke prijs? 1/

Berichten