Over mij

"Een land waar je toekomst telt, en niet je afkomst."

Lilianne Ploumen, geboren in Maastricht in 1962, nu inwoner van Amsterdam Nieuw West. “Je bent niet meer, maar zeker niet minder dan een ander” hield mijn moeder me voor. Een goede raad voor de dochter van de melkboer en opgroeit in het standenbewuste Maastricht. Goed je best doen op school was de opdracht die ik van thuis meekreeg – want dat was onze weg naar een goede baan. Ik was het eerste meisje in onze familie dat naar de universiteit ging. Je eigen ervaring kun je niet zomaar op het leven van anderen plakken, maar ik weet wel dat Nederland het land is waarin je die kansen krijgt . Een land waar je toekomst telt en niet je afkomst. En dat is helaas niet meer zo vanzelfsprekend als het was. Ik houd ook van Nederland omdat we verder durven te kijken, over de grenzen heen. Want wat we voor ons zelf wensen dat wensen we ook voor anderen.

Alle berichten van Lilianne Ploumen

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

PloumenLilianne @ploumenlilianne

Voor! Ik stem voor een gezamenlijke lijst van PvdA en GroenLinks. Voor linkse, progressieve samenwerking.
Een gezamenlijke lijst PvdA en GroenLinks, een progressieve, linkse beweging maakt zoveel goeds mogelijk: een eerlijke verdeling van de rijkdom in ons land en in de wereld.

PloumenLilianne @ploumenlilianne

De 10 beste politieke boeken van 2023 👇🏼Lees die boeken lieve mensen! https://t.co/xehhzAIOJP

PloumenLilianne @ploumenlilianne

Gratis anticonceptie is noodzaak, geen luxe! Maandag 19 juni van 12.30 tot 13.00 uur brengen @clara_wichmann @DeGoedeZaak onze eis voor gratis anticonceptie voor het Paleis van Justitie in den Haag onder de aandacht. Zie ik je daar? https://t.co/7d1xPWn9Cg