Over mij

"Een land waar je toekomst telt, en niet je afkomst."

Lilianne Ploumen, geboren in Maastricht in 1962, nu inwoner van Amsterdam Nieuw West. “Je bent niet meer, maar zeker niet minder dan een ander” hield mijn moeder me voor. Een goede raad voor de dochter van de melkboer en opgroeit in het standenbewuste Maastricht. Goed je best doen op school was de opdracht die ik van thuis meekreeg – want dat was onze weg naar een goede baan. Ik was het eerste meisje in onze familie dat naar de universiteit ging. Je eigen ervaring kun je niet zomaar op het leven van anderen plakken, maar ik weet wel dat Nederland het land is waarin je die kansen krijgt . Een land waar je toekomst telt en niet je afkomst. En dat is helaas niet meer zo vanzelfsprekend als het was. Ik houd ook van Nederland omdat we verder durven te kijken, over de grenzen heen. Want wat we voor ons zelf wensen dat wensen we ook voor anderen.

Alle berichten van Lilianne Ploumen

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

PloumenLilianne @ploumenlilianne

Keuzevrijheid voor vrouwen staat voorop. Daarom goed dat de abortuspil ook door de huisarts voorgeschreven kan worden. De Tweede Kamer heeft de wet die dit regelt al aangenomen. Binnenkort spreekt en stemt de Eerste Kamer. Retweet aub als ook jij dit een goed voorstel vindt! https://t.co/Gm4IYBNmiX

Bemoedigende berichten! https://t.co/dXJtVyfTTb

Gaat dat zien mensen!