Lodewijk Asscher

Bescherm onze democratie

21 februari 2019 door Lodewijk Asscher in Democratie

Steeds vaker krijg je op Facebook gesponsorde berichten, maar wie erachter zit weet alleen Facebook zelf. En dat terwijl er aanwijzingen zijn dat kwaadwillenden en buitenlandse machten onze democratie proberen te ondermijnen met desinformatie of berichten die de verdeeldheid in de samenleving voeden. We moeten zeker kunnen zijn dat onze verkiezingen eerlijk verlopen. Daarom moeten

Compenseer Nederlanders voor hogere energierekening

19 februari 2019 door Lodewijk Asscher in Duurzaamheid en milieu

Voor veel mensen was het schrikken. En voor sommigen is het een groot probleem. De energierekening stijgt dit jaar gemiddeld met 334 euro!

Wachtlijst voor de bouwhoek

12 februari 2019 door Lodewijk Asscher in Onderwijs

De komende jaren zal het lerarentekort nog veel nijpender als we niet ingrijpen. Dit gaat honderden scholen en duizenden kinderen en hun ouders raken.

Kabinet, voorkom pensioenkortingen!

24 januari 2019 door Lodewijk Asscher in Pensioen

Na een leven lang werken wil je zeker zijn van een onbezorgde oude dag. Genieten van de welverdiende rust. Lekker op vakantie. Meer tijd voor de kleinkinderen. Maar voor steeds meer mensen is dat nu niet haalbaar.

Laat hoop weer zegevieren!

21 januari 2019 door Lodewijk Asscher in Basisonderwijs

Rotterdam scoort onder het landelijk gemiddelde bij de Citotoets. Maar scholen die leerlingen selecteren door een hoge ouderbijdrage of wachtlijsten scoren er juist ver boven.Dat moet anders.

Ga aan de slag of uit de weg

21 januari 2019 door Lodewijk Asscher

Ik zeg tegen dit kabinet: Kies voor mensen of verlies alle steun. Kies voor onze toekomst of jullie zijn voltooid verleden tijd Ga aan de slag of ga uit de weg. De PvdA komt eraan!