Lodewijk Asscher

Mensen boven techreuzen

25 april 2019 door Lodewijk Asscher, Paul Tang, Henk Nijboer

We moeten er zeker van kunnen zijn dat iedereen een eerlijke bijdrage levert aan de maatschappij. Zodat onze mensen in de zorg, het onderwijs en de politie een goed loon ontvangen.

Klimaatbeleid kan groener én eerlijker

24 april 2019 door Lodewijk Asscher, William Moorlag

Ruim een maand geleden bevestigde de doorrekening van het Planbureau voor de leefomgeving waar wij al langer voor waarschuwden. De klimaatplannen van het kabinet zijn niet groen en niet eerlijk. En nu heeft datzelfde Planbureau ook onze plannen doorgerekend. En daaruit blijkt dat er een groener en eerlijker alternatief wel degelijk mogelijk is. Deze aarde

Leraren verdienen vertrouwen in plaats van verdachtmakingen

29 maart 2019 door Lodewijk Asscher, Kirsten van den Hul in Onderwijs en cultuur

Leraren hebben misschien wel de belangrijkste baan ter wereld. Zij leggen immers het fundament voor onze toekomst. Leraren moeten hun werk in vrijheid, vanuit vakmanschap en professionaliteit kunnen doen.

Pas na 100 jaar artikel 23 van de grondwet aan

13 maart 2019 door Lodewijk Asscher

Het is de hoogste tijd om artikel 23 te moderniseren. Een school die kinderen opsluit een parallelle samenleving heeft hen uiteindelijk niks te bieden. D

Verhoog de koopkracht op rekening van bedrijfsleven

12 maart 2019 door Lodewijk Asscher

De overgrote meerderheid van Nederland (79%) is voor het terugdraaien van de verhoging van de BTW op gezonde producten in plaats van de verlaging van de winstbelasting voor bedrijven.  Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond (2.700 respondenten) dat is uitgevoerd in opdracht van de PvdA. Daarnaast wordt een miljonairstaks ten begunstiging van

Tijd dat we er allemaal echt op vooruit gaan

7 maart 2019 door Lodewijk Asscher in Economie en financiën

Dit is het moment om te investeren in de samenleving, in plaats van in multinationals. In schoolkrijt, in plaats van krijtstreep. In bestaanszekerheid voor iedereen, in plaats van rijkdom voor enkelen. Laten we deze kans grijpen.