Laten we samen een Nederland bouwen waar iedereen trots op kan zijn.

Lodewijk Asscher

Leve de raadsleden!

20 februari 2018 door Lodewijk Asscher in Democratie

In jouw stad of dorp zijn mensen op een lijst gaan staan die hopen op je stem. Ze hebben gewoon een baan. Als leraar, winkelier of ambtenaar. Ze vergaderen vele uren – voor jou. Ze zijn geen zakkenvullers. Ze gaan de markt op en de deuren langs. Ze beslissen over de verkeersdrempels- en dus over of kinderen veilig thuis komen van school. Ze gaan over de thuiszorg – ook van onze ouders. Ze stemmen over de woningbouw bij jou in de buurt.

Als het om levens gaat moet je samenwerken, niet concurreren.

19 februari 2018 door Lodewijk Asscher, Sharon Dijksma in Gezondheidszorg

Voldoende ambulanceposten om overal in Nederland binnen 15 minuten voor de deur te staan? Dat kan. Lees hier het opiniestuk van Lodewijk Asscher en Marcel Levi.

Voor wie is dit kabinet?

2 februari 2018 door Lodewijk Asscher

“Er ligt een akkoord waarbij gewone, normale burgers er écht op vooruit gaan” aldus premier Rutte. Maar is dat ook echt zo? Lodewijk Asscher vraagt vandaag een honderd-dagen-debat aan met premier Rutte. Ter voorbereiding stellen we deze 100 vragen.

Een onverantwoord risico?

6 december 2017 door Lodewijk Asscher in Middelbaar onderwijs

Minder aandacht voor onze kinderen, of de belastingdruk voor buitenlandse aandeelhouders? Welk risico echt ‘onverantwoord’ is, is voor Emile Roemer, Jesse Klaver en mij wel duidelijk.

Kinderfeest

20 november 2017 door Lodewijk Asscher in Democratie

Het moet mogelijk zijn volwassenen normaal over zwarte Piet te laten praten, zonder dat we het allemaal eens hoeven te zijn, en zonder dat kinderen de dupe worden. En laten we in vredesnaam zuinig zijn op de rechtsstaat die ons uiteindelijk allemaal beschermt. We zijn dat aan onze kinderen verplicht.

Zeker van goede zorg thuis

6 november 2017 door Lodewijk Asscher in Ouderenzorg

Zeker zijn van goede zorg, dicht in de buurt en ook thuis. Dat is wat de PvdA wil, voor iedereen. We zijn dan ook ontzettend blij dat het gelukt is de bezuiniging op wijkverpleegkundige tegen te houden. Maar niet het einde van onze strijd.