Lodewijk Asscher

Meer nodig om bouw weer op gang te krijgen

5 december 2019 door Lodewijk Asscher, William Moorlag in Duurzaamheid en milieu

Er moeten meer woningen bij, terwijl de bouw nu stil ligt. Tegelijkertijd moeten we onze natuur beschermen. Het kabinet moet met een echte aanpak komen.

Op zondag gratis naar het museum

27 november 2019 door Lodewijk Asscher in Kunst en cultuur

Rijksmusea en hun collectie zijn van ons allemaal. Maar de toegangsprijzen zijn voor veel mensen toch een behoorlijke drempel. Een blog van Lodewijk Asscher.

Witte jassen met grote harten

22 november 2019 door Lodewijk Asscher

Een stoet witte jassen dwars door Amsterdam. Afgewisseld met mensen in operatiekleding, compleet met mondkapjes. Fietsers die in het voorbijgaan hun duim opstaken, vuilnismannen die toeterden als de stoet langskwam, studenten die in hun pauze meedansten op de muziek van de brassband. Vrolijk liet het zorgpersoneel woensdag van zich horen. Ik liep mee in de

Biografie: Wie was Wim Kok?

15 november 2019 door Lodewijk Asscher

Wie was Wim Kok? Het is deze vraag over de hoofdpersoon die in iedere biografie centraal staat. En gevraagd naar het antwoord zullen de meeste mensen ‘premier van alle Nederlanders’ zeggen. Een eretitel, die de waardering en genegenheid die veel mensen nog steeds voor hem voelen verwoordt. Maar een man kan natuurlijk nooit samenvallen met

De dag na de lerarenstaking

7 november 2019 door Lodewijk Asscher