Lodewijk Asscher

Wat betekent het pensioenakkoord voor jou?

14 juli 2020 door Gijs van Dijk, Lodewijk Asscher

Vorig jaar hebben vakbonden, werkgevers en het kabinet een pensioenakkoord afgesloten. Nu hebben zij deze afspraken verder uitgewerkt. Maar wat staat er precies in het akkoord? En wat vindt de PvdA daarvan? Hieronder een samenvatting.   Iedereen mag eerder stoppen met werken De AOW-leeftijd wordt dit jaar en komend jaar bevroren op 66 jaar en

Die reddingssloep is wél nodig

27 juni 2020 door Lodewijk Asscher

“We moeten loskomen van het verhaal dat er meer steun bij moet.” Met die uitspraak boorde D66-minister Van Engelshoven het laatste restje hoop dat de kunst en cultuur in Nederland in het kabinet hebben de grond in. Want terwijl het twijfelachtig is of bioscoop The Movies in Amsterdam, Cinema in Tiel en Poppodium 013 in

Nu de ongelijkheid aanpakken

17 juni 2020 door Lodewijk Asscher

De coronacrisis heeft in het leven van veel Nederlanders keihard toegeslagen. Het is geen kans die automatisch zorgt voor meer gelijkheid.

Niet wegkijken bij de slachterijen

10 juni 2020 door Lodewijk Asscher

Werkgevers moeten zorgen voor veiligheid op de werkvloer. Maar vaak gaat dat mis. Een pijnlijk voorbeeld daarvan is de situatie in de slachthuizen.

En wat gaan we er aan doen?

7 juni 2020 door Lodewijk Asscher in Samen één

Het is nu aan de politiek om het voortouw te nemen in het bestrijden van racisme. Artikel 1 van de Grondwet moet door ons worden gehandhaafd.

Waarom ik lijsttrekker wil zijn

3 juni 2020 door Lodewijk Asscher

Zeker zijn van een eerlijke toekomst. Dat is wat telt bij de verkiezingen. Daarvoor is een sterke PvdA essentieel. Daarom wil ik lijsttrekker zijn.