Lodewijk Asscher

Drie punten van kritiek op klimaatbeleid Rutte III

28 juni 2019 door Lodewijk Asscher, William Moorlag

We willen zeker zijn van een schone en leefbare planneet. Voor de huidige en volgende generaties. Daarom moeten we klimaatverandering tegengaan en de uitstoot van broeikasgassen verminderen.

Kabinet moet nú investeren in onze toekomst

15 juni 2019 door Lodewijk Asscher, Kirsten van den Hul in Onderwijs

Iedere dag gaan vele bevlogen en betrokken leraren naar hun werk. Om les te geven aan onze kinderen. Maar ze zijn met steeds minder. Over een paar jaar heeft het onderwijs maar liefst 4200 onvervulde vacatures. Een groeiend probleem dat een hele generatie dreigt te raken. Er worden wekelijks klassen naar huis gestuurd. Simpelweg omdat

Nieuws over voorlopig pensioenakkoord

5 juni 2019 door Lodewijk Asscher in Pensioen

De inzet van de PvdA was: voorkomen van onnodige kortingen op de pensioenen, een goede regeling om eerder te stoppen met werken voor wie dat nodig heeft, langzamer stijgen van de AOW-leeftijd en beter beschermen van zelfstandigen.

Stakers voor een beter pensioen verdienen onze steun

28 mei 2019 door Lodewijk Asscher

Het kabinet is sinds gisteren haar meerderheid in de Eerste Kamer officieel kwijt. Dat betekent dat ze wel naar andere partijen zullen moeten gaan luisteren. Maar we hebben al eerder gezien dat dit kabinet niet uit zichzelf beweegt. Er is druk nodig vanuit de samenleving voordat ze hun plannen bijstellen.

De keus deze week: drie keer rechts of sociaaldemocratie

16 mei 2019 door Lodewijk Asscher

Wees niet onverschillig. Maak een positieve keuze. Maak de PvdA de grootste. Voor Europa. Voor een eerlijker koers. Voor een duurzame economie. Voor onze vrijheid en waarden.

Mensen boven techreuzen

25 april 2019 door Lodewijk Asscher, Paul Tang, Henk Nijboer

We moeten er zeker van kunnen zijn dat iedereen een eerlijke bijdrage levert aan de maatschappij. Zodat onze mensen in de zorg, het onderwijs en de politie een goed loon ontvangen.