Laten we samen een Nederland bouwen waar iedereen trots op kan zijn.

Lodewijk Asscher

Kinderfeest

20 november 2017 door Lodewijk Asscher in Democratie

Het moet mogelijk zijn volwassenen normaal over zwarte Piet te laten praten, zonder dat we het allemaal eens hoeven te zijn, en zonder dat kinderen de dupe worden. En laten we in vredesnaam zuinig zijn op de rechtsstaat die ons uiteindelijk allemaal beschermt. We zijn dat aan onze kinderen verplicht.

Zeker van goede zorg thuis

6 november 2017 door Lodewijk Asscher in Ouderenzorg

Zeker zijn van goede zorg, dicht in de buurt en ook thuis. Dat is wat de PvdA wil, voor iedereen. We zijn dan ook ontzettend blij dat het gelukt is de bezuiniging op wijkverpleegkundige tegen te houden. Maar niet het einde van onze strijd.

Terugblik op vijf jaar ministerschap

26 oktober 2017 door Lodewijk Asscher

Op 5 november 2012 werd ik beëdigd door koningin Beatrix als minister van sociale zaken en werkgelegenheid en vicepremier van het kabinet Rutte-Asscher. Op 26 oktober 2017 draag ik het departement over aan de nieuwe minister. Ik vind het leuk om kort terug te blikken op deze intense periode en dat te delen met liefhebbers en geïnteresseerden.

Inbreng tijdens het regeerakkoord debat

12 oktober 2017 door Lodewijk Asscher

Voorstellen die bijdragen aan de bestaanszekerheid steunen we, andere voorstellen zullen we bestrijden. Dat zei ik tijdens het debat in de Tweede Kamer met de informateur.

Vertrouwen begint bij zekerheid

10 oktober 2017 door Lodewijk Asscher

Er is eindelijk een regeerakkoord. Laat ik positief beginnen: er zitten voorstellen tussen waar ik blij mee ben. Sommige onderwerpen stonden ook in ons verkiezingsprogramma.Ik denk dan bijvoorbeeld aan de uitbreiding van het vaderschapsverlof.

Heel het land wat liever maken

7 oktober 2017 door Lodewijk Asscher

Congresspeech – Soms vallen reuzen om. Maar er staan altijd weer nieuwe op. De mensen die we missen inspireren ons om te werken aan de toekomst van de mensen die na ons komen. Misschien. Heel misschien kunnen we heel het land zelfs wat liever maken.