Lodewijk Asscher

Vrolijke, kwikzilverige Erik. Wat een gigantisch gemis.

14 februari 2020 door Lodewijk Asscher

Als het om de dood gaat bestaat er geen eerlijk: vandaag is Erik van Bruggen overleden. Het is onbegrijpelijk – het kan helemaal niet. Vrolijke, creatieve plannenmaker. Plannen smeder moet ik zeggen. Man van de wereld: “Je moet absoluut naar The Spotted Pig in New York, en slapen in the Bowery, zeg maar dat ik

Vrijheid begint bij zekerheid

23 januari 2020 door Lodewijk Asscher in Arbeidsomstandigheden

Wanneer ben je echt vrij? Natuurlijk als niemand je belet om te doen waar je zin in hebt. Maar dat is niet genoeg. Het gaat ook om iets wat de commissie Borstlap vandaag terecht constateerde. Pas als je zeker bent van je baan en je inkomen, durft je plannen te maken. Durf je te dromen

Voor wie zijn de risico’s?

21 januari 2020 door Lodewijk Asscher in Werk en sociale zekerheid

Werk is zoveel meer dan alleen je inkomen, maar steeds minder werkenden bouwen een goed pensioen of kunnen rekenen op steun bij pech. Lees ons voorstel!

Woningnood niet bestrijden met bedorven liberale medicijnen

16 januari 2020 door Lodewijk Asscher in Wonen

Het is woningnood. Een betaalbare plek om te wonen is geen gunst, maar een recht. Het is tijd voor oplossingen, met meer woningen en minder markt.

Met plezier naar je werk?

15 januari 2020 door Lodewijk Asscher in Werk en sociale zekerheid

Waarom werk je? Omdat je met je werk iets bijdraagt, waardering krijgt van collega’s en trots kan zijn op wat je doet. Maar dat staat onder druk.

Geen opgewarmde kliek, maar een toekomst voor die kinderen

17 december 2019 door Lodewijk Asscher in Onderwijs en cultuur

Dit kabinet moet het lerarentekort permanent oplossen, niet alleen met noodmaatregelen. Daarom stemmen wij vandaag tegen de onderwijsbegroting.