Lodewijk Asscher

Investeren? Graag, maar niet via een WopkeWiebesfonds

5 oktober 2019 door Lodewijk Asscher, Henk Nijboer

Laten we daarom geen tijd verspillen met een onderzoek naar een investeringsfonds voor de verre toekomst, maar gewoon de Rijksbegroting inzetten voor nuttige, structuurversterkende investeringen. Wie denkt dat het nu te duur is om te investeren in onderwijs en onderzoek, kent duidelijk de prijs van onwetendheid niet.

Wat voor land willen we zijn?

2 oktober 2019 door Lodewijk Asscher

We hebben een gouden kans. Een kans om te investeren in wat echt belangrijk is. Maar dit kabinet doet de mensen tekort.

Alle kinderen verdienen gelijke kansen

12 september 2019 door Lodewijk Asscher

Scholen moeten onze kinderen voorbereiden op het leven in onze open en vrije samenleving. Burgerschap en ontwikkeling moeten voorop staan. Daarom willen we artikel 23 van de grondwet moderniseren.

Brexitpuinhoop

5 september 2019 door Lodewijk Asscher

De Brexit is een puinhoop. Populistische politici pokeren met onze zekerheden. Wij moeten Nederlandse werknemers en bedrijven beschermen.

Jongeren verdienen zekerheid

3 september 2019 door Lodewijk Asscher

Als je eindelijk klaar bent met je opleiding – kom je dan ook aan het werk? En is het werk waar je een beetje mee verdient? Kan je er volgende week uitvliegen of krijg je ook een goed contract? Komt er dan – ooit – een eigen huis in zicht? Maar ook: wat doet het

Onze idealen zijn actueler dan ooit