Laten we samen een Nederland bouwen waar iedereen trots op kan zijn.

Lodewijk Asscher

Lijsttrekker PvdA

Samen vooruit

We leven in een prachtig land. Nederland heeft veel om trots op te zijn. Maar ik maak me zorgen over hoe we met elkaar omgaan. Over hoe kansen zijn verdeeld.

De vraag die voorligt is bepalend. Welke kant willen we op? Samen met jou wil ik bouwen aan het Nederland van onze dromen. Waar hard werken beloond wordt. Je hulp krijgt als je een keertje pech hebt, we zelf vrij zijn en die vrijheid ook een ander gunnen. Daar zijn heldere, eerlijke spelregels voor nodig.

Ik wil dat iedereen een vaste baan, een fatsoenlijk salaris en een zeker pensioen krijgt - niet alleen de mensen aan de top. En ieder kind de kans heeft het beste uit zichzelf te halen.

Gelijk loon voor gelijk werk is de basis zodat Nederlandse werknemers niet uitgebuit worden door oneerlijke concurrentie uit Europa. En grote bedrijven betalen hier gewoon belasting, net als ieder ander.

We willen een fatsoenlijke samenleving, waarin we discriminatie en radicalisering bestrijden en zo onze vrije samenleving beschermen. Waar we minder schreeuwen en beter naar elkaar luisteren.

Ik doe een beroep op je. Het is tijd om op te staan. Tegen de politiek van verdeeldheid en ieder voor zich. Voor een toekomst waarin plaats is voor iedereen die iets moois wil maken van Nederland.

Over mij

“Elke dag de jongens naar het schoolplein brengen, houdt mijn relativeringsvermogen in stand en houdt scherp waar mijn prioriteiten horen te liggen. Ik zou het niet anders kunnen – en zeker niet anders willen.”

Twijfel je nog?

We helpen je graag beslissen. Wat vind je belangrijk? Of twijfel je nog tussen de PvdA en een andere partij?

Beste kiezer,

De verkiezingen gaan over de koers van ons land. Daarom schreef ik u een brief over wat er op het spel staat en hoe ik Nederland écht vooruit wil helpen.

Lees mijn brief

Berichten