Over mij

Lees hier de verklaringen van Lodewijk Asscher en partijvoorzitter Nelleke Vedelaar over het terugtreden van onze lijsttrekker.

De coronacrisis heeft naar boven gebracht wat veel mensen al langer voelen. Er is teveel verdeeldheid in ons land. Dingen die ons aan het hart gaan zijn scheefgegroeid. Een fijne woning, werk voor een fatsoenlijk salaris, een steuntje in de rug als je dat nodig hebt; het is voor te veel Nederlanders onzeker geworden.

Dat moet anders. En samen kunnen we dat. Met ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland. Een plan vóór meer banen en tégen werkloosheid. Een plan vóór investeren in leraren en verpleegkundigen, en tégen cadeaus voor aandeelhouders. Een plan vóór meer betaalbare woningen en tégen huisjesmelkers. Wij staan vóór een samenleving waarin we allemaal onze bijdrage leveren en elkaar helpen, zodat iedereen vooruit kan komen. We moeten allemaal kunnen rekenen op een betere toekomst.

Lodewijk Asscher is was sinds 2016 partijleider van de PvdA en sinds 2017 fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Daarvoor was hij onder meer wethouder en waarnemend burgemeester in Amsterdam. Tussen 2012 en 2017 was hij minister van Sociale Zaken en vice premier.

Alle berichten van Lodewijk Asscher
LodewijkA @lodewijka

“Augustus”, “klaarstaat”, “waarschijnlijk geen probleem”.

Laten we alsjeblieft zorgen dat er zsm een goed, concreet plan ligt! https://t.co/B4HO3sgSTq

LodewijkA @lodewijka

“Augustus”, “klaarstaat”, “waarschijnlijk geen probleem”.

LodewijkA @lodewijka

Ze kwamen verhaal halen, de mannen van de @corpotcast. En er ontstond een bijzonder gesprek over voetbal en politiek, verliezen en opstaan. En over Fidel Castro… aan de Amstel https://t.co/wj9muRafLD https://t.co/AbFI1Oiici

Berichten