Training op aanvraag

Afdelingsbestuurders, gewestelijk bestuurders en netwerkbestuurders, kunnen in eigen afdeling, regio, gewest of netwerk trainingen of workshops organiseren. Deze kunnen georganiseerd worden voor leden en kader, als eenmalige training of als reeks van trainingen, en als onderdeel van een dagprogramma of van een leergang. De afdeling opleidingen van het Partijbureau faciliteert deze trainingen met advies over het opleidingsaanbod en een pool van trainers. Deze trainers zijn deskundige partijgenoten, die op basis van vrijwilligheid hun bijdrage leveren aan de scholing en ontwikkeling van partijleden. Aan de inzet van een trainer zijn op reiskostenvergoeding na geen kosten verbonden.

De organisatie van de training, waaronder het verzorgen van de locatie, het uitnodigen en registreren van deelnemers en de afstemming van het programma met de trainer, is in handen van de afdeling zelf. De training vindt plaats op het moment dat het de aanvrager en de trainer het beste uitkomt. Voor inhoudelijk advies over de gewenste training of samenstelling van het programma en het aanvragen van een trainer, kun je mailen naar [email protected].

Voor een gezamenlijke training van fractie, bestuur en eventueel actieve leden, zie Fractietraining op maat