De regering heeft geld over, maar plannen en moed tekort

30 oktober 2019 door Mei Li Vos

Voorzitter, we leven in een welvarend land, stabiel, niet al te grote conflicten en getuige de Miljoenennota, met nog steeds goede vooruitzichten. Maar hoe kan het dan zijn dat er een lerarentekort is? Hoe kan het zijn dat mensen met een modaal inkomen geen huis meer kunnen kopen? Hoe kan het zijn dat een op

Herman Hoften lezing: Vragen stellen.

28 januari 2019 door Mei Li Vos

Vragen stellen. Over verzet in vredestijd. Herman Hoften lezing, Almelo 28 januari 2019 Mei Li Vos Lieve linkse mensen, beste sociaaldemocraten, We zijn hier vanwege Herman Hoften, ruim elf jaar na zijn overlijden. Omdat we elk jaar deze bijzondere, moedige en zachtmoedige sociaaldemocraat willen herdenken.  Met deze herdenkingslezing geven we de lessen door die we

#VrolijkLinks

2 januari 2019 door De Redactie, Mei Li Vos

Een bekend PvdA-gezicht keert terug in Den Haag. Mei Li Vos was twee keer eerder lid van de Tweede Kamer en zal in het voorjaar van 2019 de lijst aanvoeren voor de Eerste Kamer.

Rechtse partijen zaaien twijfel over onafhankelijkheid wetenschap

9 februari 2017 door Mei Li Vos in Hoger onderwijs

Deze week namen de rechtse partijen in de Tweede Kamer een motie aan die de wetenschap in twijfel trekt. Overdrijf ik? Nee. Ik waarschuw alleen voor moties die suggereren dat onze wetenschappers te links zijn en maar meningen verkondigen. Ik waarschuw voor politici die willen ingrijpen in de wetenschap.