Mei Li Vos
Zeker zijn
32Kandidaat Tweede Kamerlid

Mei Li Vos

Herman Hoften lezing: Vragen stellen.

28 januari 2019 door Mei Li Vos

Vragen stellen. Over verzet in vredestijd. Herman Hoften lezing, Almelo 28 januari 2019 Mei Li Vos Lieve linkse mensen, beste sociaaldemocraten, We zijn hier vanwege Herman Hoften, ruim elf jaar na zijn overlijden. Omdat we elk jaar deze bijzondere, moedige en zachtmoedige sociaaldemocraat willen herdenken.  Met deze herdenkingslezing geven we de lessen door die we

#VrolijkLinks

2 januari 2019 door De Redactie, Mei Li Vos

Een bekend PvdA-gezicht keert terug in Den Haag. Mei Li Vos was twee keer eerder lid van de Tweede Kamer en zal in het voorjaar van 2019 de lijst aanvoeren voor de Eerste Kamer.

Rechtse partijen zaaien twijfel over onafhankelijkheid wetenschap

9 februari 2017 door Mei Li Vos in Hoger onderwijs

Deze week namen de rechtse partijen in de Tweede Kamer een motie aan die de wetenschap in twijfel trekt. Overdrijf ik? Nee. Ik waarschuw alleen voor moties die suggereren dat onze wetenschappers te links zijn en maar meningen verkondigen. Ik waarschuw voor politici die willen ingrijpen in de wetenschap.

In gesprek met zzp’ers: #MetMeiLi

1 december 2016 door Mei Li Vos in Zelfstandigen zonder personeel (ZZP)

Over zzp’ers kan je stevige discussies voeren. Nu zoveel mensen zzp’er zijn gebeurt dat dan ook vaak. De laatste tijd gaat het veel over de wet DBA. Over deze en vele andere vragen ging Mei Li Vos in gesprek met zzp’ers.

PvdA wil een Nationale Consumenten Ombudsman

25 oktober 2016 door Mei Li Vos in Consumenten

Ik wil dat de overheid er zelf voor zorgt dat collectieve schaderegelingen goed worden afgehandeld. Daarom moet de overheid een Nationale Consumenten Ombudsman instellen.

Meer geld voor baanbrekend onderzoek

19 september 2016 door Mei Li Vos in Werk en sociale zekerheid

Vandaag maakte Jet Bussemaker, onze minister van Onderwijs Cultuur en Wetenschap, bekend dat de regering dertig miljoen euro gaat investeren in de Nationale Wetenschapsagenda. Dat is goed nieuws voor alle Nederlanders. Door meer kennis kunnen we oplossingen vinden voor chronische ziekten, het klimaatprobleem, maar ook antwoord krijgen op hoe er bijvoorbeeld beter kan worden bemiddeld bij conflicten die samenlevingen splijten.