Khadija Arib

Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vijf vragen aan Khadija Arib

17 februari 2017 door Khadija Arib in Democratie

Khadija Arib is voorzitter van de Tweede Kamer en nummer 2 op de PvdA-lijst. Ons verkiezingmagazine ‘WIJ’ vroeg haar naar naar haar ambities en drijfveren.

PvdA Live: Lodewijk Asscher met Khadija Arib

19 januari 2017 door Lodewijk Asscher, Khadija Arib in Democratie

Kijk hier de Facebook Live met Lodewijk Asscher en Khadija Arib terug. Het gesprek ging over de verkiezingen, het nieuws van de dag en de koers van onze Partij van de Arbeid.

Arts en patiënt gaan over euthanasie, niet apotheker

16 april 2014 door Khadija Arib in Euthanasie

De beslissing om over te gaan tot euthanasie is voorbehouden aan de persoon die euthanasie wenst en aan de arts. Nu blijkt dat apothekers soms weigeren om euthanasiemiddelen te verstrekken aan artsen, terwijl apothekers dit soort beslissingen niet zouden moeten nemen.

Donor worden: ja of nee?

14 oktober 2013 door Khadija Arib in Orgaandonatie

Steeds meer mensen in Nederland moeten steeds langer wachten op een donororgaan. En helaas overlijden er nog steeds patiënten die door een ziekte of aandoening een orgaan nodig hebben, terwijl ze op de wachtlijst staan. De Partij van de Arbeid roept iedereen op om orgaandonatie onder de aandacht te brengen van familie, vrienden, collega’s, bekenden én onbekenden. De PvdA vindt het belangrijk dat mensen een weloverwogen keuze maken over het doneren van organen na overlijden. Die keuze kun je vandaag maken.

Medische tolk weer vergoeden

9 januari 2013 door Khadija Arib in Gezondheidszorg

Gezondheidszorg moet voor iedereen volledig beschikbaar zijn, ook voor hen die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn. Daarom pleit de Partij van de Arbeid ervoor om de bezuiniging op tolken in de zorg ongedaan te maken.

Steun voor lenen inburgeringskosten

3 januari 2013 door Khadija Arib in Asielbeleid

De Partij van de Arbeid steunt het voorstel van de minister van Sociale Zaken om asielgerechtigden de mogelijkheid te bieden de kosten voor de inburgeringscursus te lenen. Het is van belang dat immigranten binnen afzienbare tijd de Nederlandse taal machtig zijn. Door leningen beschikbaar te stellen kan iedere asielgerechtigde zich zorgvuldig voorbereiden op een vruchtbare toekomst in Nederland.