Frans Timmermans

Lijsttrekker voor de Europese verkiezingen

AFP Services

Europa richting een duurzame toekomst

16 oktober 2019 door Frans Timmermans

Europa definitief op het pad richting een duurzame toekomst zetten, voor een schoner milieu, de gezondheid van ons allemaal, en de bescherming van onze planeet, ook voor degenen die na ons komen. En we moeten iedereen daarbij meenemen. Dat is in de kern de opdracht van de Green Deal, waarvoor ik in de nieuwe Europese

Met de EU geven we onze toekomst vorm

11 mei 2019 door Frans Timmermans

Het is een kans om te laten zien dat wij samen willen werken om onze toekomst vorm te geven en niet eenzaam willen wachten tot het noodlot roept. De kansen liggen voor het oprapen.

Zondagbrief – Word nooit onverschillig

5 mei 2019 door Frans Timmermans

Gisteren herdachten we de slachtoffers van oorlog. Vandaag, op Bevrijdingsdag, vieren we de vrijheid. Ik doe dat vandaag in het noorden van het land, op de bevrijdingsfestivals van Leeuwarden, Assen en Groningen. We vieren de vrijheid om die vrijheid te koesteren. Vrijheid lijkt vanzelfsprekend. Maar niets is minder waar. Op de tijdlijn van de geschiedenis

Solidariteit is essentieel

21 januari 2019 door Frans Timmermans

Lees en bekijk hier de congresspeech van Frans Timmermans terug.

Frans Timmermans speelt mee om te winnen

2 januari 2019 door De Redactie, Frans Timmermans

Een interview met de man die het risico niet mijdt. Over Europa’s fundamentele waarden, het opkomend nationalisme en het gevoel van machteloosheid en onvrede bij veel Europeanen.

Eerbetoon aan Max van der Stoel

15 februari 2018 door Frans Timmermans

Vandaag nam ik de biografie van Max van der Stoel in ontvangst, ‘De Stille Diplomaat’, geschreven door Anet Bleich. In Jinek gaf ik een eerbetoon aan mijn grote leermeester en politiek vader Max van der Stoel.