Over mij

Nederland is nog lang niet af, en kachelt soms juist achteruit, als je kijkt naar sociale ongelijkheid die eerder toe- dan afneemt bij inkomens en de woningmarkt. En de plannen die we al jaren hebben om klimaatopwarming tegen te gaan en de natuur en biodiversiteit te herstellen worden steeds niet of half uitgevoerd. Daarom blijf ik gedreven en soms boos, als ik ziet welke kansen we missen, terwijl de publieke middelen voor het grijpen liggen. Daarom ben ik blij en gedreven om politiek actief te blijven, na jaren in de vakbeweging, Tweede Kamer en  als burgemeester van Leeuwarden, nu in de Eerste Kamer, er is veel te doen.

Portefeuilles

Financiën, Economische Zaken, Wonen en Ruimtelijke Ordening

CroneFerd @croneferd

Klap op de vuurpijl: aandeel milieubelastingen is ook lager geworden; kan beter! https://t.co/BVqeN2ddPE