Verenigingsraad

Foto Flickr / PvdA

De Verenigingsraad is een belangrijke gesprekspartner voor het partijbestuur over organisatorische en financiële aangelegenheden. In de reglementen van de partij staat beschreven over welke onderwerpen de Verenigingsraad beslissingen moet nemen. Het gaat dan onder andere om:

• Het goedkeuren van het werkplan;
  • Het goedkeuren van de jaarrekening;
  • Het vaststellen van de begroting van de partij;
  • Het vaststellen van de profielschets voor kandidaten voor de verkiezingen van de Tweede Kamer, de Eerste Kamer en het Europees Parlement.

Over andere organisatorische en financiële kwesties kan de Verenigingsraad gevraagd en ongevraagd advies geven aan het partijbestuur.

Samenstelling

De Verenigingsraad bestaat uit afgevaardigden van de gewesten. De afgevaardigden worden door de gewestelijke vergadering, op voordracht van het gewestelijk bestuur, aangewezen. Ieder gewest wijst 2 afgevaardigden aan. Iedere afgevaardigde wordt aangewezen voor een periode van 2 jaar, op basis van een profielschets die door het partijbestuur wordt opgesteld en door de Verenigingsraad wordt vastgesteld.

Voor meer informatie kun je terecht bij de secretaris van de Verenigingsraad

André van den Hoek: [email protected]