Wat is de Organizing Academy?

Politiek gaat om mensen. Die mensen bij elkaar brengen, en samen de wereld beter willen maken. Dat is waar organizing om draait: van onderop politieke invloed opbouwen.

De organizing academy gaat over dat opbouwwerk. Samen met 40 partijgenoten word je getraind om als leider op te treden binnen onze vereniging. Je krijgt middelen aangereikt om gedisciplineerd, vaardig, en daadkrachtig je lokale afdeling/gewest te laten bloeien. Zo bouwen we samen aan een sterke sociaaldemocratische beweging!

De inschrijvingen voor de organizing academy 2021 zijn gesloten.

Wie zoeken we?

De Organizing Academy is voor gedreven PvdA’ers. Mensen die zich met het volste enthousiasme willen werpen op het betere organisatiewerk. De ideale deelnemer heeft doorzettingsvermogen, is bereid om de leiding te nemen (en weet wanneer je zelf een stap terug moet zetten), is leergierig, heeft strategisch inzicht en heeft idealiter al aantoonbare organisatorische ervaring binnen de PvdA of een maatschappelijke organisatie/beweging. Maar boven alles staat: je moet iemand zijn die enthousiast wordt van mensen samenbrengen, in actie te laten komen en dat als dé manier ziet om écht iets te veranderen!

Vrijwillig, maar niet vrijblijvend

Deelname aan de organizing academy is kosteloos. We investeren in jouw vaardigheden: je krijgt training van (internationaal) gerenommeerde trainers, en krijgt een professionele coach van het partijbureau. Maar, organizing is net als fietsen: je leert het past als je op het zadel kruipt. Daarom worden voor de Organizing Academy alleen deelnemers overwogen die zich gegarandeerd tot en met de gemeenteraadsverkiezingen 2022 inzetten. Dat betekent dat je in ieder geval beschikbaar moet zijn op alle cursusdata (8 & 9 mei, 22 mei, 5 juni, 19 juni, 3 juli, en 28 augustus, we streven naar 10:00-15:00 op deze data), en van augustus 2021 tot maart 2022 een actief vrijwilliger voor de (lokale) PvdA bent. Kortom, je brengt wat je geleerd hebt in de praktijk! Daarvoor bieden we ook maandelijkse coachingsbijeenkomsten vanaf augustus, zodat zowel jouw leerervaring als je impact op de PvdA zo groot mogelijk zijn!

Selectie & Werving

Past deze omschrijving jou als gegoten? Dan zien we je aanmelding voor de Organizing Academy graag tegemoet via het onderstaande formulier. Aanmelden is mogelijk tot 4 april (23:59). Je moet PvdA lid zijn om deel te kunnen nemen aan de Organizing Academy.

Na 4 april zullen we uit de binnengekomen aanmeldingen een voorselectie maken op basis van het bovenstaande profiel en regionale spreiding. In de week van 5 april ontvang je van ons duidelijkheid over jouw aanmelding, en plannen we een belafspraak met je in als je door de voorselectie bent gekomen. In de week van 19 april geven we duidelijkheid over de definitieve selectie. In de selectie houden we rekening met het samenstellen van een zo divers mogelijke groep. Je individuele opleidingsachtergrond of werkervaring is daarin niet leidend - je motivatie is dat wel!