Ledenreferendum samenwerking Europese Verkiezingen

Veel gestelde vragen

Ledenreferendum samenwerking Europese Verkiezingen

"Ben je voor of tegen een gezamenlijke kandidatenlijst en verkiezingsprogramma van de PvdA en GroenLinks bij de verkiezingen voor het Europees Parlement?"

De stemming is open van 4 t/m 13 december 12.00 uur 2023

Om mee te stemmen, moet je minimaal 30 dagen lid zijn van de PvdA en ten minste één keer contributie hebben betaald.

Het verkiezingsreglement

Als er vóór gezamenlijke deelname wordt gestemd van GroenLinks en PvdA aan de Europese Verkiezingen in 2024, is dit het bijzonder verkiezingsreglement.

Online ledenbijeenkomst 8 december

Tijdens dit online gesprek lichten we toe hoe we samenwerking in het Europees Parlement voor ons zien. De bijeenkomst is op 8 december van 18.00-19.00 uur. Nieuwsgierig? Meld je aan.

Veelgestelde vragen

Het stappenplan als we samen de Europese Verkiezingen in gaan

Als onze leden vóór een gezamenlijke lijst en een gezamenlijk verkiezingsprogramma van GroenLinks en PvdA stemmen, dan nemen we samen deel aan de verkiezingen, met één kandidatenlijst en één verkiezingsprogramma. Na het sluiten van de stemming op woensdag 13 december maken we diezelfde dag nog de uitslag bekend. Dat is nog even spannend dus! Hieronder beantwoorden we alvast zo veel mogelijk vragen voor als de meerderheid van onze leden vóór een gezamenlijke lijst en een gezamenlijk verkiezingsprogramma stemt.

Praktische hulp bij het stemmen

Meld je aan voor de ledencall op 8 december

Ga in gesprek over de Europese Verkiezingen

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
We gebruiken dit alleen om je een bevestiging met de link te sturen.
De ingestuurde vragen over het ledenreferendum voor de Europese Verkiezingen zullen we tijdens het ledengesprek behandelen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Doneer voor een sterk geluid

Samen voor een sociaal, groen, en eerlijk Nederland

Ja, ik draag bij!