Ledenreferendum linkse samenwerking

Alles over de stemming

Ledenreferendum linkse samenwerking

"Ben je voor of tegen een gezamenlijke kandidatenlijst en verkiezingsprogramma van de PvdA en GroenLinks bij de komende Tweede Kamerverkiezingen?"

Stemmen kon tot maandag 17 juli 12.00u

Hieronder vind je alles over het referendum (ledenraadpleging) binnen de PvdA. Meestemmen kon als je minimaal 30 dagen lid was van de PvdA en je ten minste één keer contributie had betaald.

Uitslag ledenreferendum

Opkomst: 25.500 leden hebben hun stem uitgebracht (64,7%)

Voor: 87,9%
Tegen: 12,1%

Binnen enkele dagen publiceren we de procedure voor lijsttrekker en kandidaten op onze website. Daarvoor is een besluit nodig van beide partijbesturen dat pas na de uitslag van het referendum kon worden genomen.

Veelgestelde vragen

Het stappenplan als we samen de verkiezingen in gaan

Als onze leden vóór een gezamenlijke lijst van GroenLinks en PvdA stemmen, dan nemen we samen deel aan de verkiezingen, met één kandidatenlijst en één verkiezingsprogramma. Na het sluiten van de stemming op maandag 17 juli maken we diezelfde dag nog de uitslag bekend. Dat is nog even spannend dus! Hieronder beantwoorden we alvast zo veel mogelijk vragen voor als de meerderheid van onze leden vóór een gezamenlijke lijst stemt.

Lees hier de aankondiging van partijvoorzitter Esther-Mirjam Sent
Bekijk hier de persconferentie van zondag 09 juli met Attje Kuiken en Jesse Klaver

Praktische hulp bij het stemmen

Ik krijg de melding 'De code is onjuist of is al gebruikt'

Controleer of je je stemcode goed hebt ingevuld. Het makkelijkst is om de code te kopiëren en plakken vanuit je e-mail. Wil je het toch zelf invullen? Let dan op het volgende:

• De code bestaat alleen uit kleine letters en/of cijfers. Gebruik dus geen hoofdletters of leestekens.
  • De letter 'l' is een kleine letter L, dus geen hoofdletter i of cijfer 1.
  • Het cijfer '0' is een cijfer en geen hoofdletter O.

Blijft de melding in beeld? Mail dan naar onze helpdesk.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief