“Ik hoop op het allerbeste voor mijn dochter”

Aldert is 38 jaar en woont in Deventer, Overijssel.

“Afgelopen jaar is onze dochter geboren. Een prachtige gebeurtenis. Dankzij de kraamhulpen hadden wij een fantastische start. Met liefde, geduld en kennis leerden zij ons hoe wij onze kleine dame kunnen verzorgen. Ze waren geweldig.

Maar de stagiair kraamzorg die mee was, vertelde ons dat ze zich zorgen maakte. Als ze straks klaar is met haar opleiding, kan ze niet verhuizen naar een nieuwe woning. Daar gaat ze te weinig voor verdienen, en ze zit met een studieschuld.

Een goede opleiding is helaas veel duurder geworden. Gelukkig kunnen wij maandelijks genoeg opzij leggen, zodat onze dochter later kan studeren wat en waar ze wil. Maar niet elk kind heeft evenveel geluk. Jezelf ontwikkelen, op jonge leeftijd, mag nooit een financiële afweging worden.

Meer investeren in onderwijs en in zorg kost geld. Wij vinden het niet erg om mee te betalen als dat betekent dat de kraamhulp fatsoenlijk kan wonen, jongeren de opleiding kunnen doen die ze willen en kinderopvang veel beter toegankelijk kan worden voor iedereen. Want dan heeft ieder kind een gelijke kans.”