Progressief Oppositieakkoord

Maandag 6 december heeft onze Tweede Kamerfractie samen met GroenLinks ons Progressieve Oppositieakkoord gepresenteerd.

Komende tijd praten we daar graag over door met de leden van onze partijen, met maatschappelijke organisaties, vakbonden en ieder die onze ambities deelt.

Om te beginnen organiseert de PvdA twee digitale bijeenkomsten met onze leden over de ambities voor 2030. In de bijeenkomsten spreekt de Tweede Kamerfractie graag met jullie over de inhoud van het akkoord en horen we graag jullie inbreng over de weg naar 2030. Heb je suggesties, ideeën en voorstellen - schrijf je dan in!

Wat betekent dit akkoord voor andere onderdelen van onze vereniging?

Met dit oppositieakkoord in lijn met ons mooie verkiezingsprogramma geeft de PvdA Tweede Kamerfractie uitvoering aan de aangenomen motie op onze politieke ledenraad van 28 augustus. Daarin werd de PvdA-fractie opgeroepen samen met GroenLinks een gezamenlijke inhoudelijke inzet kenbaar te maken voor oppositie of coalitie. Een andere motie vraagt het Partijbestuur om gesprekken in het land te organiseren over linkse samenwerking. Die gesprekken worden momenteel voorbereid. De twee digitale bijeenkomsten die nu georganiseerd worden zijn daar geen onderdeel van.

Misschien vragen sommigen van jullie zich ook af wat dit initiatief betekent voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Onze insteek voor die verkiezingen verandert niet. We moedigen samenwerking op links aan, maar begrijpen dat niet elke gemeente hetzelfde is. De afdelingen gaan uiteindelijk zelf over hun campagne. Ook daar gaan we graag met jullie over in gesprek.

Praat mee over onze ambities voor 2030

Naam(Vereist)
Dit vind je onderaan officiële mails van de PvdA.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.