Over mij

Thijs Reuten treedt in april toe tot de PvdA-Eurodelegatie. Hij volgt Kati Piri op die na de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 Brussel verruilde voor Den Haag. Reuten was acht jaar lang bestuurder in Amsterdam-Oost en daarvoor jarenlang lid van de gemeenteraad van Amsterdam. Vanaf 2018 werkte Thijs als zelfstandig adviseur en het laatste jaar tot 1 maart 2021 als Head of Policy bij Global Reporting Initiative (GRI). Met zijn eerdere ervaring als beleidsmedewerker voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA en als politiek adviseur van Frans Timmermans op het Ministerie van Buitenlandse Zaken is hij ook niet onbekend met buitenlands beleid en Europa.

Gedreven door sociaaldemocratische kernwaarden als rechtvaardigheid, solidariteit en eerlijk delen, houdt hij zich in het Europees Parlement bezig met buitenlandse zaken, asiel en migratie, mensenrechten en rechtsstaat en waardengemeenschap binnen de Europese Unie. Zijn motto als politicus is een uitspraak toegeschreven aan de SDAP’er Floor Wibaut (1859-1936): “Er is maar één land: de wereld, er is maar één volk: de mensheid, er is maar één geloof: de liefde.”

Portefeuilles

Buitenlandse zaken, justitie & vrijheden

thijsreuten @thijsreuten

Het Parlement spreekt nu over het redden van vluchtelingen op zee. Er verdrinken duizenden mensen per jaar, allemaal met een eigen verhaal.

Wij blijven die verhalen vertellen, tot Commissie en lidstaten actie ondernemen om zinloze doden te voorkomen. #SAR #SaveLives https://t.co/Qc2NCyUGUD

thijsreuten @thijsreuten

Straks om 12.00 uur stemmen voor de toekomst! Voor een leefbare 🌍 #natuurherstelwet https://t.co/j7Axk7RYrz

thijsreuten @thijsreuten