Over mij

Thijs Reuten treedt in april toe tot de PvdA-Eurodelegatie. Hij volgt Kati Piri op die na de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 Brussel verruilde voor Den Haag. Reuten was acht jaar lang bestuurder in Amsterdam-Oost en daarvoor jarenlang lid van de gemeenteraad van Amsterdam. Vanaf 2018 werkte Thijs als zelfstandig adviseur en het laatste jaar tot 1 maart 2021 als Head of Policy bij Global Reporting Initiative (GRI). Met zijn eerdere ervaring als beleidsmedewerker voor de Tweede Kamerfractie van de PvdA en als politiek adviseur van Frans Timmermans op het Ministerie van Buitenlandse Zaken is hij ook niet onbekend met buitenlands beleid en Europa.

Gedreven door sociaaldemocratische kernwaarden als rechtvaardigheid, solidariteit en eerlijk delen, houdt hij zich in het Europees Parlement bezig met buitenlandse zaken, asiel en migratie, mensenrechten en rechtsstaat en waardengemeenschap binnen de Europese Unie. Zijn motto als politicus is een uitspraak toegeschreven aan de SDAP’er Floor Wibaut (1859-1936): “Er is maar één land: de wereld, er is maar één volk: de mensheid, er is maar één geloof: de liefde.”

Portefeuilles

Buitenlandse zaken, justitie & vrijheden

thijsreuten @thijsreuten

Five years ago #onthisday Jo Cox, MP for Batley and Spen, was murdered in her constituency. Why? Because she was doing her job. Campaigning to remain🇪🇺, standing up for human rights and for Syrian refugees. Let’s fight the hatred that killed her. #RememberJo #democracy 🌹 https://t.co/XGrGUTmnT5