Marc Newsome
42Kandidaat Tweede Kamerlid

Marc Newsome

Over mij

Marc Newsome is 32 jaar en komt uit Leiden. Hij groeide op in Zeeland, Middelburg. Als geen ander weet hij hoe belangrijk het is dat kinderen zeker kunnen zijn van een eerlijke start.

Hij groeide op als pleegkind en daarmee op een veiliger plek dan bij zijn biologische ouders. Die verandering zorgde ervoor dat hij alle kansen kreeg en zich ontwikkelde tot een enthousiaste en daadkrachtige verbinder. Met gedrevenheid zet hij zich in voor gelijke kansen voor iedereen. In de Leidse gemeenteraad strijdt hij voor de culturele sector én zorgde hij ervoor dat de gemeente de stagevergoedingen van MBO-ers gelijk trok met die van HBO-ers.

Uiteindelijk volgden heel veel Nederlandse gemeentes het Leidse voorbeeld en zorgde zelfs de Rijksoverheid voor een gelijke stagevergoeding. Marc werkt in de culturele sector, hij is communicatiemedewerker bij het het Prinses Christina Concours en was actief betrokken bij verschillende lokale en landelijke PvdA-campagnes.

Word verkiezingslid

Tot de verkiezingen al vanaf €1,- per maand!

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MarcNewsome @marcnewsome

Super oproep van @RaadvoorCultuur. Laten we repareren wat ook voor de #coronacrisis al scheef zat.

Zodat iedereen in Nederland cultuur kan ervaren of beoefenen, én dat iedereen die in de culturele sector werkt ook fatsoenlijk wordt betaald. https://t.co/ddmB0DeALk

MarcNewsome @marcnewsome

Zin om aan de slag te gaan met heel veel leuke mensen! Zo belangrijk dat we cultuur hoog op de agenda van de @PvdA houden. 🔥 https://t.co/6WUw9frIL5

MarcNewsome @marcnewsome

Wat een gemis dat we Arib moeten missen als voorzitter van de Tweede Kamer.

Ze deed het geweldig. Moedig, geestig en autonoom. Dank @khadijaArib https://t.co/jqMFOj2O2l