Marc Newsome
42Kandidaat Tweede Kamerlid

Marc Newsome

Over mij

Marc Newsome is 32 jaar en komt uit Leiden. Hij groeide op in Zeeland, Middelburg. Als geen ander weet hij hoe belangrijk het is dat kinderen zeker kunnen zijn van een eerlijke start.

Hij groeide op als pleegkind en daarmee op een veiliger plek dan bij zijn biologische ouders. Die verandering zorgde ervoor dat hij alle kansen kreeg en zich ontwikkelde tot een enthousiaste en daadkrachtige verbinder. Met gedrevenheid zet hij zich in voor gelijke kansen voor iedereen. In de Leidse gemeenteraad strijdt hij voor de culturele sector én zorgde hij ervoor dat de gemeente de stagevergoedingen van MBO-ers gelijk trok met die van HBO-ers.

Uiteindelijk volgden heel veel Nederlandse gemeentes het Leidse voorbeeld en zorgde zelfs de Rijksoverheid voor een gelijke stagevergoeding. Marc werkt in de culturele sector, hij is communicatiemedewerker bij het het Prinses Christina Concours en was actief betrokken bij verschillende lokale en landelijke PvdA-campagnes.

Word verkiezingslid

Tot de verkiezingen al vanaf €1,- per maand!

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MarcNewsome @marcnewsome

Komende jaren wordt de binnenstad autoluw en daarmee een veel fijnere plek om te zijn. 🌿

Binnenkort wordt een deel van de Steenschuur #Leiden aangepakt. Op de plek van de parkeerplaatsen komen vaste fietsenrekken, een bankje en meer groen!

MarcNewsome @marcnewsome

We investeren veel in de Leidse Ring Noord en andere projecten. Om de stad véél beter bereikbaar te maken én te zorgen dat iedereen in #Leiden kan wonen.

Omdat meer betaalbare huizen bijbouwen niet kan zonder te investeren in infrastructuur.

MarcNewsome @marcnewsome

Vandaag worden nieuwe #coronamaatregelen bekend die ons leven opnieuw beperken.

Gisteren riep @SPLeiden daarom @GemeenteLeiden op om mensen ook perspectief te bieden en verbinding te leggen. Hele terechte oproep die de burgemeester meteen omarmde ❤️