Loes Ypma
35Kandidaat Tweede Kamerlid

Loes Ypma

Over mij

Loes Ypma (1980) heeft een onweerstaanbare drang om de wereld een beetje eerlijker te maken. Zij wil strijden voor een goede start voor ieder kind, voor fatsoenlijk werk, betaalbare woningen en liefdevolle zorg. Corona brengt onrust en raakt kwetsbaren dubbelhard. Werkloosheid en spanningen aan de keukentafel nemen toe. De behoefte aan zekerheid is groot. Het belang van een overheid waar je bij pech op terug kunt vallen is overduidelijk. Onze oplossingen komen altijd vanuit solidariteit en een fatsoenlijke basis voor iedereen, waarbij de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Een sterke PvdA is keihard nodig.

Loes kan goed luisteren. Zorgen dat mensen zich echt gehoord voelen. Ze gaat met plezier op werkbezoek. De kanjers die in de frontlinie werken steunen en luisteren naar kinderen en volwassenen. Samen zoeken naar verbeterkansen. En vervolgens met talloze voorbeelden in de rugzak, verhalen uit de praktijk, de vertaling maken naar de Haagse realiteit van wetten en budgetten.

Loes brengt politieke handigheid mee om wensen in meerderheden te vertalen. Twee keer stond ze in de top drie van de meest effectieve Kamerleden. Ze wil zich graag inzetten voor een samenwerking waar we niet alleen goed voor de wereld zorgen, maar ook goed voor elkaar. Waar we onze successen vieren en niet alleen het verschil maken door het beste verhaal, maar ook door de manier waarop we samenwerken. Waar we elke keer de moed hebben om te leren wat we nog niet weten en luisteren naar de verhalen van de mensen die we vertegenwoordigen. En waar we vanuit nieuwsgierigheid op zoek gaan naar de drijfveren van anderen. Zodat we meerderheden vinden voor onze idealen en daadwerkelijk het verschil maken.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Loesypma @loesypma

Kinderopvang heeft positief effect op ontwikkeling kinderen – : https://t.co/IZNeRQsHml

Loesypma @loesypma

Organisaties roepen kabinet op: stop met foutgevoelige kinderopvangtoeslag https://t.co/h96rkl03xp via @nporadio1