Fatihya Abdi
30Kandidaat Tweede Kamerlid

Fatihya Abdi

Over mij

“Vol strijdlust en enthousiasme zet Fatihya Abdi (1991) zich in voor een eerlijk, groen en solidair Nederland. Fatihya is geboren in Wageningen als de dochter van politiek vluchtelingen uit Somalië. Ze bracht haar jeugd door in Smitsveen, Soest, in een liefdevolle buurt met grote verschillen. Een plek waar het moeilijk was om hardop te dromen. Deze buurt vormde Fatihya’s wereldbeeld en idealen.

Op haar 18e besloot Fatihya lid te worden van de PvdA omdat ze zich niet wilde neerleggen bij de realiteit van haar wijk. Ze wilde zich hard maken voor een Nederland waar iedereen de kans krijgt om zijn of haar leven vorm te geven. Een land waarin we echt naar elkaar omkijken.

Fatihya heeft Politicologie en Internationale Betrekkingen gestudeerd en is nu senior beleidsmedewerker bij het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Ze houdt zich o.a. bezig met Europese vraagstukken. Hiervoor werkte Fatihya als consultant in Londen. Eerder werkte ze als freelancer bij de VPRO en heeft ze verschillende opdrachten gedaan voor o.a. de gemeente Amsterdam, Critical Mass, Oxfam Novib en de PvdA.

Fatihya wil dat we fors gaan investeren in kwetsbare wijken. Juist mensen in kansarme buurten worden extra hard geraakt door de coronacrisis. Daarnaast gaat ze knokken voor een inclusief klimaatbeleid: we moeten onze aarde redden, maar ook iedereen meenemen in deze duurzame transitie. Ook wil Fatihya werk maken van armoede in Nederland. Niemand hoort op straat te slapen en/of naar bed te gaan zonder een volle maag in een rijk land als Nederland.”

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Het nieuwe goud

fatihyaabdi @fatihyaabdi

En nog steeds is het verhaal niet klaar. Soort collectieve marteling waar we doorheen moeten gaan.

Ik voorspel een FIOD inval dit najaar in een Zwitserse villa met Jack de Vries en Camiel Eurlings die zich schuilhouden op de wc

Hahahhahhaahahahahhahahhahahhahahahahahhahahaha https://t.co/TnLu1VN7eV