Christa Oosterbaan
19Kandidaat Tweede Kamerlid

Christa Oosterbaan

Over mij

Christa Oosterbaan (1976) is geboren en getogen op Terschelling in een “echt rood nest” en daar is ze trots op. Het gedachtegoed van de PvdA is voor haar dan ook de enige échte manier om de problemen in de samenleving aan te pakken. Vóór de mensen en mét de mensen die het aangaat waarbij solidariteit centraal staat.

De mensen in het land moeten zich kunnen herkennen in onze volksvertegenwoordigers. Maar nog belangrijker: volksvertegenwoordigers moeten zich herkennen in de mensen in het land. Christa is betrokken bij wat er in de maatschappij leeft en heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ze is recht door zee, maar met respect voor de ander, zonder wollig taalgebruik. Ze heeft een aantal jaar gevaren als stuurman op de groothandelsvaart, en dit maakt dat ze stevig in haar schoenen staat.

Haar grootste zorg voor de toekomst is de klimaatverandering. Het gaat om bestaanszekerheid voor de generaties na ons. Daadkrachtig optreden hiervoor is écht noodzakelijk. Op dit moment woont Christa met haar gezin op Terschelling. Sinds 2001 is ze actief in de lokale PvdA en sinds 2013 is Christa fractievoorzitter.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Heerlijk weer 😂 https://t.co/QAxS8rxZm0

ChristaOosterb @christaoosterb

O, o, o meneer Rutte dit laatste is zó hypocriet. En zó doorzichtig https://t.co/uPkbxKd7H8

Helemaal mee eens!! https://t.co/Aw3LTaJ2NC