Over mij

Als Europarlementariër namens de PvdA hou ik me in het Europees Parlement met name bezig met de onderwerpen werkgelegenheid, sociale zaken, arbeidsomstandigheden en handel. Europa heeft met haar 25 miljoen werklozen een grote opdracht om snel werkgelegenheid te creëren. Daarbij moet er scherp gekeken worden op de kwaliteit van werk dat geboden wordt: Europa heeft een naam hoog te houden op het gebied van bescherming van rechten van werknemers. Vrijhandelsverdragen met Canada en de VS mogen onder geen beding leiden tot het uitkleden van Europese werknemersrechten.

Portefeuilles

Werkgelegenheid en sociale zaken

Alle berichten van Agnes Jongerius
a_jongerius @a_jongerius

In coronajaar 2021 groeide het vermogen van Elon Musk, CEO van Tesla, tot 188 miljard dollar. Dat is een stijging van maar liefst 548 procent!

Daarentegen stegen de minimumlonen van onze kraamverzorgers, vakkenvullers en pakketbezorgers slechts met 1,89%.

#Payup https://t.co/AY3ji70mkt

a_jongerius @a_jongerius

The emergence of new technologies have significant consequences on the nature and organisation of work.

This afternoon we will explore the challenges of digitalisation and how we should safeguard mental health at work.

Join us! Register here 👇
https://t.co/NjWd2PdY7S https://t.co/M8fvjebAZn

a_jongerius @a_jongerius

U weet wel, die progressieve pro-Europese @D66 minister die in Brussel te vuur en te zwaard langer ouderschapsverlof wilde voorkomen, maar die daar dankzij ons gelukkig niet in geslaagd is 😉 https://t.co/ZFrnGFhIJk