Zeker zijn

Over mij

Als Europarlementariër namens de PvdA hou ik me in het Europees Parlement met name bezig met de onderwerpen werkgelegenheid, sociale zaken, arbeidsomstandigheden en handel. Europa heeft met haar 25 miljoen werklozen een grote opdracht om snel werkgelegenheid te creëren. Daarbij moet er scherp gekeken worden op de kwaliteit van werk dat geboden wordt: Europa heeft een naam hoog te houden op het gebied van bescherming van rechten van werknemers. Vrijhandelsverdragen met Canada en de VS mogen onder geen beding leiden tot het uitkleden van Europese werknemersrechten.

Portefeuilles

Werkgelegenheid en sociale zaken

a_jongerius @a_jongerius

Een wereldwijde afspraak om kinderarbeid aan te pakken: het goede nieuws van vandaag. #ChildLabour #kinderarbeid #grootverdriet https://t.co/v8fURZn5SI https://t.co/kDDhsImfMm

a_jongerius @a_jongerius

Doorwerken met coronaklachten: Ze durven niet te melden dat ze klachten hebben of ziek zijn, uit angst hun baan te verliezen.
Werknemers slachterij Van Rooi: wij moesten werken met coronaklachten | NOS https://t.co/6oXeTnqBnP

a_jongerius @a_jongerius

🇩🇪 lessen voor 🇳🇱 uitzendsector: “Neem die mensen maar fijn in dienst, de Duitse oplossing, is daarom geen gekke gedachte. Vluchten in constructies is dan onmogelijk.”
Het uitmesten van de uitzendsector is noodzakelijk, maar niet afdoende https://t.co/ig60Zlq377 via @volkskrant

Berichten