Over mij

Als Europarlementariër namens de PvdA hou ik me in het Europees Parlement met name bezig met de onderwerpen werkgelegenheid, sociale zaken, arbeidsomstandigheden en handel. Europa heeft met haar 25 miljoen werklozen een grote opdracht om snel werkgelegenheid te creëren. Daarbij moet er scherp gekeken worden op de kwaliteit van werk dat geboden wordt: Europa heeft een naam hoog te houden op het gebied van bescherming van rechten van werknemers. Vrijhandelsverdragen met Canada en de VS mogen onder geen beding leiden tot het uitkleden van Europese werknemersrechten.

Portefeuilles

Werkgelegenheid en sociale zaken

Alle berichten van Agnes Jongerius
a_jongerius @a_jongerius

Een hoger #minimumloon. Dat wordt tijd.

Binnenkort stemt het Europees Parlement over ons wetsvoorstel die ervoor moet zorgen dat Nederland het minimumloon gaat verhogen.

Want al die hardwerkende mensen hebben recht op een fatsoenlijk loon. Werk moet weer lonen.
#voor14 https://t.co/CZPOz1bxfV

a_jongerius @a_jongerius

Kijk @MChahim door dit portret leer je hem en zijn werk beter kennen! @pvdaeuropa @Europarl_NL https://t.co/w2ulraLAWQ

a_jongerius @a_jongerius