Partij van de Arbeid

Onze resultaten

We brengen de economie op orde en maken de verzorgingsstaat klaar voor de toekomst.

Meer weten over hoe we dit bereiken?

Word nu lid

Samen bepalen we de koers van de Partij van de Arbeid. En samen bereiken we meer dan ieder voor zich, en kunnen nog beter werken aan een sterker en socialer Nederland. Sluit je aan.

Word nú lid >

Bescherm onze vrijheden, ook godsdienstvrijheid

Foto Flickr / PvdA

Iedereen moet zich vrij en veilig voelen om zijn of haar geloof uit te oefenen. Discriminatie is een persoonlijk drama voor de slachtoffers en heeft ingrijpende gevolgen. Het maakt niet alleen mensen kapot, ook verscheurt het onze samenleving. De PvdA roept daarom het kabinet op om wetten te handhaven en de vrijheid van godsdienst actief te beschermen.

Geef jongeren met schulden perspectief

Foto Pixabay / Clker

Steeds meer jongeren raken in de problemen door schulden. In veel gevallen gaat het om hoge schulden. Natuurlijk moeten we alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat jongeren niet in de schulden geraken. Voorkomen is tenslotte beter dan genezen. Als jongeren onverhoopt wel in de schulden terecht komen, moeten zij de openstaande rekeningen uiteraard gewoon betalen en hun schulden aflossen. In veel gevallen lukt dat gelukkig ook goed.

Sommige jongeren hebben echter zo'n enorme schuld, dat de problemen structureel dreigen te worden. Die jongeren verliezen elk perspectief op een oplossing. Bij hen moet er gekeken worden naar een passende oplossing. Daarom ben ik zeer enthousiast over de oplossing van onze Haagse wethouder Baldewsingh.

Doorgeschoten Fraudewet vorig kabinet versoepeld

Binnenkort stemt de Tweede Kamer voor versoepeling van de door het vorige kabinet (VVD, CDA met gedoogsteun van de PVV) ingevoerde Fraudewet. Dat is goed nieuws: niet langer worden mensen die door de bomen het bos niet meer zien of een formuliertje een dag te laat inleveren behandeld als doorgewinterde criminelen die de boel willens en wetens besodemieteren.

Stop geweld langs de lijn

Foto Shutterstock / Ollyy

Schreeuwende en ruziënde ouders, agressie en discriminatie: het hoort niet bij het voetbal en zeker niet bij het jeugdvoetbal. Jonge voetballertjes moeten onbevangen kunnen genieten van de sport. Net zoals de vele duizenden ouders, vriendjes en vriendinnetjes die langs de lijn staan om hun favoriete team aan te moedigen. Juist deze goedwillende supporters van jeugdelftallen mogen niet lijden onder het verbale geweld van ouders of familie die elkaar de maat nemen of net beginnende voetballertjes intimideren met geschreeuw of gescheld. Al eerder zorgde ik voor het plan 'Naar een veiliger sportklimaat', dat helpt agressie en asociaal gedrag te voorkomen bij amateurvoetbalclubs. Blijkbaar is dit niet afdoende.

Uitnodiging Politieke Ledenraad

Foto Flickr / Rebke Klokke

Graag nodig ik je uit voor de Politieke Ledenraad op 4 juni in Nieuwegein, van 13 tot 17 uur. Tijdens deze ledenraad zijn naast Diederik Samsom, bewindspersonen en Kamerleden, de leden van de verkiezingsprogrammacommissie aanwezig.

Meepraten, moties indienen en steunen kan via deze link >