Zeker zijn van het beste onderwijs

Onderwijs is de basis voor een goede toekomst. Voor ieder individu.

Zeker zijn van een goede leraar voor de klas

Een mooie toekomst. Een zekere toekomst. Dat willen we allemaal. Daarom is goed onderwijs zo belangrijk. Het is de basis voor een goede toekomst. Voor iedereen. Voor ieder individu. Toch is goed onderwijs niet vanzelfsprekend meer.

We zien dat veel leraren gebukt gaan onder een gebrek aan tijd. Teveel werkdruk, te weinig collega’s. Met als gevolg dat niet elke leerling zijn of haar talenten volledig kan benutten. Of erger nog, een achterstand oploopt. Dat moet anders. En dat kan ook anders.

De werkdruk van leraren moet naar beneden. En het salaris omhoog. Leraar zijn moet weer een aantrekkelijk en leuk beroep worden, zodat uit elk kind het beste naar voren kan worden gehaald. Met de persoonlijke aandacht die nodig is. Dat begint allemaal met een goede meester of juf. Daar moet iedereen op kunnen rekenen.

Zeker zijn een baan waarin je vooruitkomt

Leren stopt eigenlijk nooit. Leren is leuk. En leren is ook belangrijk om verder te komen in het leven. Om in te kunnen spelen op veranderingen in de wereld om je heen. Want lang niet altijd is het werk dat je vandaag doet, ook het werk dat je morgen doet. Of wilt doen. Maar als mensen een baan hebben is er vaak weinig ruimte om je bij te scholen.

Veel bedrijven nemen nauwelijks de moeite om te investeren in de ontwikkeling van hun mensen. Helemaal als die medewerkers er tijdelijk zijn of als zelfstandige werken. Investeren in medewerkers kost tijd en geld is dan de redenering. Dat is kortzichtig. Want van een medewerker die zichzelf ontwikkelt, wordt iedereen beter.

Daarom willen wij een scholingsrecht voor iedere medewerker. De kans om ook na je diploma te blijven leren mag niet afhangen van het type contract je hebt. Alle werkenden -  vast en flex, werknemers en zelfstandigen – moeten recht krijgen op een scholingsbudget dat je opbouwt vanaf je eerste werkdag. Zodat je zeker weet dat je kunt investeren in je eigen toekomst.

Gemeenteraadsverkiezingen

Wil je weten wat er in jouw gemeente speelt?

Ga naar je lokale pvda.nl

Laat je emailadres achter en blijf op de hoogte