Denk jij na over een rol in de lokale politiek?

Het raadslidmaatschap. Dé plek waar de lokale samenleving de politiek ontmoet. Op 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Wil jij ontdekken of de lokale politiek iets voor je is? Meld je dan aan voor een virtuele stoomcursus lokale politiek op 17 of 24 augustus (19.30-21.15 uur). Of als jij al weet "ik ga het doen!", laat dan nú je gegevens achter.

Ga met ons in gesprek!

Geïnteresseerd in het raadslidmaatschap namens de PvdA? Onze afdelingen gaan graag met je in gesprek. Voor geïnteresseerden is de afdelingssecretaris de eerste contactpersoon. Wie dat is kun je terugvinden op de afdelingswebsite (meestal PvdA + Gemeentenaam, bijv. "PvdA Tilburg"). Kom je er niet uit? Zoek dan via onderstaande button naar de afdeling van jouw gemeente!

De Stoomcursus Lokale Politiek

Wil je meer weten over wat de lokale politiek inhoudt? Doe dan mee met onze crash course lokale politiek op 17 of 24 augustus (19:30-21:15).  In een kleine twee uur nemen we je mee in de lokale politiek. Wat doet een PvdA raadslid? Wanneer kom je als inwoner in aanraking met de gemeente(raad)? En hoe werkt de kandidaatstellingsprocedure van de PvdA? Tijdens deze avonden delen verschillende PvdA raadsleden hun antwoorden op deze vragen.  Zo krijg jij in vogelvlucht een indruk wat de lokale PvdA politiek inhoudt.

Inschrijven kan via onderstaande button. Kun je op geen van de beschikbare data? Vindt dan onderaan deze pagina een overzicht van de meest gestelde vragen!

FAQ

Wil je weten hoe het hele kandidaatstellingsproces in elkaar zit? Klik hieronder op jouw vraag!