Voorzittersverkiezing

PvdA-leden kiezen een nieuwe voorzitter

Leden van de PvdA konden de afgelopen weken hun stem uitbrengen voor de voorzittersverkiezing van de PvdA.

De verkiezing gaat tussen Nelleke Vedelaar en het duo Astrid Oosenbrug en Gerard Oosterwijk. Vrijdag 6 oktober wordt de uitslag van de ledenraadpleging bekend gemaakt. Op het PvdA-congres van 7 oktober wordt de uitslag bekrachtigd.

Bijeenkomsten

Gerard (1984) activeert en mobiliseert als oud studentenleider, binnen bewegingen zoals Positief Links en #kiesvoordetoekomst, jonge mensen voor een linkser Nederland. Astrid (1968) kent als raadslid en Kamerlid het klappen van de zweep. Haar Cyberwerkplaats zorgt voor een toekomst voor digitale hangjongeren.

Samen met jou gaan wij onze partij in drie stappen veranderen.

Eén: in de PvdA staan sociaaldemocratische idealen voortaan weer centraal, de leden waken hierover met een waardentoets.
Twee: van onderop werken, niet óver, maar mét mensen. Beleid bepalen we samen met mensen die het direct aangaat.
Drie: anders communiceren. Door digitale middelen en bijeenkomsten slim te combineren, veranderen we onze communicatie van eenrichtingsverkeer naar een constante wisselwerking.

Wij gaan ervoor! #PvdAnders

Als de Haagse politiek niet voor oplossingen zorgde, deden we dat lokaal gewoon zélf. Die ervaring, daadkracht en verbinding van lokale kennis aan landelijke politiek, zet ik graag in voor onze mooie partij.

Ik ben strijdbaar en optimistisch. Om vertrouwen terug te winnen. Door weer perspectief te bieden. Met een moderne sociaaldemocratie en een PvdA die deuren en ramen opengooit. Die inspiratie haalt uit het dagelijks leven. En werkelijk altijd trouw is aan onze idealen.

Geen makkelijke klus, maar ik heb er zin in. Jij ook? Strijd mee en gun me jouw stem als voorzitter van de Partij van de Arbeid.