Zeker zijn van eerlijk delen
Zeker zijn

Zeker zijn van eerlijk delen

Zeker zijn

We moeten er zeker van kunnen zijn dat iedereen een eerlijke bijdrage levert aan de maatschappij. Zodat onze mensen in de zorg, het onderwijs en de politie een goed loon ontvangen. Zodat onze infrastructuur op orde is, en de krijgsmacht capabel. Daar is een eerlijke bijdrage van iedereen voor nodig. Dat betekent dat ook multinationals en grote vermogens hun steentje moeten bijdragen. Dat we mensen boven multinationals zetten.

Wij willen:

Dat grote bedrijven een eerlijke bijdrage leveren. Daarom verhogen we de winstbelasting voor grote bedrijven. De verlaging van de winstbelasting door dit kabinet draaien we terug.

Dat banken hun aandeel leveren aan de samenleving. Daarom verhogen we de bankenbelasting.

Dat de vermogensongelijkheid kleiner wordt. Daarom introduceren we een vermogensbelasting op basis van reële rendementen, waarbij we van grote vermogens meer vragen dan van kleine vermogens.

Dat grootverdieners een eerlijke bijdrage leveren. Daarom vragen we van mensen die meer dan 150.000 euro verdienen meer inkomstenbelasting.

Dat de hypotheekrenteaftrek wordt beperkt tot een schuld van maximaal EUR 500.000.

Dat bedrijven niet meer de belasting ontwijken. Daarom schroeien we ontwijkingsmethodes dicht en introduceren we een bronbelasting op geldstromen naar belastingparadijzen.

Dat internetbedrijven belasting betalen in de landen waar ze geld verdienen. Daarom zijn we voor een digitale belasting.

Laat je emailadres achter en blijf op de hoogte

Europa vlaggen

Standpunten