Zeker zijn van een fatsoenlijk salaris
Zeker zijn

Zeker zijn van een fatsoenlijk salaris

Zeker zijn

Een fatsoenlijk inkomen. Plezier hebben met je collega's. Goed werk. Dat is de basis voor een mooie toekomst.

Werk is zoveel meer dan alleen je inkomen. Het is je heden en je toekomst. Het is mee kunnen doen en een bijdrage leveren. Het is plezier hebben met je collega’s. Goed werk met een fatsoenlijk salaris is daarom heel belangrijk.

Zeker werk voor iedereen. Dat is ons motto.

Ontwikkelingen op het gebied van werk in inkomen

Hier staan wij voor

Dat je van je loon ook kunt rondkomen. We pakken armoede onder werkenden aan en zorgen voor een volwassen loon voor volwassen werk, met vanaf 18 jaar gewoon minimaal het minimumloon;

Steun bij pech, scholing en een goed pensioen voor alle werkenden, of je nou werknemer, payroller of zzp'er bent;

Extra wijkhulpen, klassenassistenten en speeltuinbegeleiders, die een verschil kunnen maken in onze wijken, op onze scholen en in onze verpleeghuizen. Daarom willen we 100.000 extra publieke banen;

We introduceren een 1-loketbenadering: het mag niet uitmaken waar je aanklopt voor hulp, het gaat erom dat je de juiste hulp krijgt;

Dat je zeker kunt zijn van een ongestoorde vrije tijd als je met je gezin of vrienden bent. Daarom introduceren we het recht op onbereikbaarheid en breiden we het partner/vaderschapsverlof uit;

Geen inperking van de bescherming tegen willekeur bij ontslag;

Niet het systeem maar de mens centraal, met persoonlijk contact en een vriendelijke toon. Mensen die het even moeilijk hebben, moet je niet direct overvallen met formulieren en verplichtingen. We willen samen en vanuit vertrouwen kijken naar wat mensen kunnen bijdragen, en extra hulp bieden voor degenen die graag hun steentje bijdragen maar daar meer moeite bij hebben.

Wil jij meer weten?

Laat je e-mailadres achter zodat wij jou op de hoogte kunnen houden over onze initiatieven, acties en de ontwikkelingen op het gebied van werk en sociale zekerheid.

Blijf op de hoogte!

Ontvang de laatste ontwikkelingen rondom dit plan via onze nieuwsbrief over Werk en Sociale zekerheid.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid