Jemuel Lampe

Verhalen

Jemuel Lampe

Jemuel Lampe weet hoe belangrijk het is om na een gevangenisstraf weer een normaal leven te kunnen leiden. Dat gaat niet vanzelf. Daarom is hij Stichting Zuivere Koffie gestart. Die biedt gemotiveerde (ex-)gedetineerden kansen door ze een echt ambacht te leren en relevante werkervaring op te doen. Daarmee krijgen ze een eerlijke kans op een succesvolle terugkeer in de samenleving. “Zuivere Koffie” wordt gebrand en verpakt door (ex-)gedetineerden, zowel binnen als buiten de gevangenis. De koffies van Stichting Zuivere Koffie zijn 100% biologisch en voorzien van het Fairtrade keurmerk.

Jemuel Lampe: “Mensen die in de gevangenis hebben gezeten, verdienen ook een tweede kans. Anders is de kans groot dat ze opnieuw in de fout gaan. Ik wil hen opleiden in het koffievak en ze een aantal vaardigheden leren. Grote bedrijven hebben al laten weten dat ze na die training het personeel graag willen inzetten. Het streven is om in een jaar tien jonge ex-gedetineerden aan een baan te hebben geholpen, maar stiekem hoop ik dat het er meer zijn.”  Omdat Jemuel ex-gedetineerden werkervaring laat opdoen in zijn koffiezaak, is hij voor de PvdA Zaanstreek een held.