El Hassan Ouhammou

Verhalen

El Hassan Ouhammou

El Hassan Ouhammou is al 25 jaar leraar op het Trajectum college in Utrecht. Hij zet zich dagelijks in voor de leerlingen op deze school, en dat is niet altijd even makkelijk. Veel kinderen op deze vmbo-school hebben problemen zoals leerachterstanden en gedragsproblemen. Daarom hebben ze veel aandacht nodig. El Hassan zet zich in om deze kinderen een goede basis te geven, en ze te leren om kritisch na te denken. Veel van deze jongeren hebben van huis uit niet de vaardigheden geleerd die nodig zijn om wat van jezelf te maken in deze wereld. El Hassan is streng maar rechtvaardig. Hij is nooit te beroerd om te helpen, en wordt gerespecteerd door zijn leerlingen.

De leerlingen van El Hassan hebben vaak extra aandacht nodig om hun schoolcarrière te doorlopen. Bij hem krijgen ze naast die aandacht ook extra begeleiding en doorlopende onderwijsleergesprekken zodat ze aan extra zelfvertrouwen kunnen werken.

Buiten schooltijd zet El Hassan zich ook nog vrijwillig in voor de lokale jeugd. Hij heeft huiswerkklassen in een buurthuis opgezet zodat lokale jongeren de hulp krijgen die ze nodig hebben om bij te blijven. Zijn motto is: kansen creëren voor iedereen ongeacht inkomen of etniciteit. Op deze manieren zet El Hassan zich dag in dag uit in voor onze jongeren, voor onze toekomst.

Daarom is El Hassan Ouhammou de held van kandidaat-Kamerlid Bouchra Dibi.

Lees ook een interview met El Hassan in het Algemeen Dagblad