Verhalen

Annemieke de Jong

Annemieke de Jong startte de ‘huis-tuin-en-keukenblog’ studerendemoeders.nl, waarop ze haar ervaringen deelde, zodat anderen het wiel niet opnieuw hoefden uit te vinden.

Astrid van der Meer

Astrid is een held voor de PvdA Zaanstreek. Stichting Met Elkaar, Koken, Eten & Daten is door haar opgericht. Samen koken betekent samen beslissingen nemen, overleggen met elkaar, keuzes maken en lachen als er iets mis gaat. Haar uitgangspunt is dat mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking ook mee moeten kunnen doen.

Jose Beljaars

Jose Beljaars is een held omdat ze zich met al haar energie, enthousiasme en goede moed inzet voor haar studenten op de Entree school in Eindhoven.

Annet Bogie

Annet geeft les voor het programma Taal en Ouderenbetrokkenheid en is vrijwilligster bij de Speelgoedbank in Amsterdam. Deze stichting geeft tweedehands speelgoed aan kinderen waarvan de ouders afhankelijk zijn van de Voedselbank.

Jos van Eijndhoven

Bakker Jos van Eijndhoven houdt van zijn ambacht. Zijn motto: elkaar wat gunnen, elkaar een beetje helpen, samenwerken, en met een glimlach er het beste van maken.

Jan Beugel

Jan Beugel zet zich altijd in om kleine dingen voor mensen op te lossen, te doen wat in zijn vermogen ligt en legt uit dat er ook zaken zijn die je niet kan beïnvloeden.

Klaes Hoekstra

Klaes Hoekstra’s bakkerij staat in het midden van zijn gemeenschap en verbindt bewoners. Ook helpt hij een bakker uit Honduras. Hij deelt zijn kennis zodat ze ook daar goede producten kunnen maken.

Peter Berkers

Peter is 62 jaar en werkt al meer dan 42 jaar in het onderwijs. Hij werkt als als docent Burgerschap en is een grote inspiratie bron voor studenten, collega’s en stagiaires.

Jemuel Lampe

Jemuel Lampe is een held, omdat hij gemotiveerde (ex-)gedetineerden kansen biedt door ze een echt ambacht te leren en relevante werkervaring op te doen.

Miriam Wolthuis Scheeres

Juf Miriam legt zich toe op de kinderen die pech hebben. Veel kinderen kunnen slecht zien, horen en spreken en juf Miriam kent deze talen.

Micky Biddlecombe

Micky Biddlecombe is een held voor de PvdA-Zaanstreek, omdat zij het initiatief heeft genomen tot de oprichting van MOE en dagelijks voor de mantelzorgers in de weer is.

Gies van Tooren

Gies van Tooren werkt bij Trivire Wonen en is het sociale gezicht in Dordrecht. Hij toverde de wijk om in een sprankelrijk bruisend geheel.