Van zenden naar verbinden

Foto PvdA

Door Wouter Struijk op 14 december 2016 Delen

Diverse publicaties, modules en workshops zijn ontwikkeld om in contact te treden met de kiezer. Een verbonden samenleving vraagt echter meer dan het maken van contact. Een verbonden samenleving vraagt om verbinding. Verbinding maken we niet zozeer via flyers, publieksacties, buurtonderzoeken en sociale media, maar verbinding ontstaat als we oprechte belangstelling en waardering tonen voor de ander. Verdieping leidt tot verbinding. Verbinding leidt tot een duurzame relatie tussen de politiek en de kiezer.

De Partij van de Arbeid is bij uitstek de partij om nieuwe manieren te zoeken om de verbinding te maken met de kiezer. Dit is een permanente opdracht aan onszelf. De Partij van de Arbeid Nissewaard heeft de afgelopen gemeenteraadsperiode een ‘Pluim van de Arbeid’, in de vorm van een financiële ondersteuning, uitgereikt aan vrijwilligersorganisaties en -initiatieven die van meerwaarde zijn voor Nissewaard. De raadsleden van de Partij van de Arbeid stellen hiervoor een deel van hun raadsvergoeding beschikbaar. Als het nodig is kunnen wij middels onze Pluim van de Arbeid een vrijwilligersorganisatie helpen voort te bestaan of kunnen we nieuwe sociale initiatieven een kans geven. Het initiatief van de Partij van de Arbeid Nissewaard is genomineerd voor de vrijwilligersprijs 2016 van de gemeente Nissewaard.

De waardering en erkenning voor deze vrijwilligers is onbetaalbaar. Dit zijn mooie woorden, maar in plaats van te luisteren of op te halen komen wij door middel van de Pluim van de Arbeid iets brengen. We dragen direct en daadwerkelijk bij in plaats van te praten over waardering en erkenning. Louter enthousiaste reacties van organisaties die de Pluim van de Arbeid in ontvangst nemen. Bij de uitreiking van de Pluim gaan we met elkaar in gesprek en ontstaat er verbinding in plaats van vluchtig contact.

Laten we elkaar blijven uitdagen om de verbinding te zoeken met onze kiezers. Niet eenzijdig, maar oprechte interesse in elkaar en met een gezamenlijk belang. Zo streven we naar een verbonden samenleving en een verbonden PvdA!

Doe mee!

Of je nu lid bent, vrijwilliger, of belangstellende: Samen maken we het verschil!

Help mee