Ledenraadpleging lijsttrekker Eerste Kamer

Door De Redactie op 23 november 2010 Delen

De kandidaat-lijsttrekkers voor de PvdA in de Eerste Kamer zijn bekend: Marleen Barth, Jan Hamming, Kim Putters en Steven de Waal. De lijsttrekker van de PvdA Eerste Kamer wordt rechtstreeks door de leden gekozen via een ledenraadpleging, die start op zaterdag 20 november. Aanstaande dinsdag is de derde en laatste bijeenkomst waarop de kandidaten zich presenteren. Klik hier om uw stem uit te brengen. Let op: helaas is vanwege een technisch probleem niet langer mogelijk telefonisch te stemmen. Lees hier alles over de stemming.

Op 2 maart 2011 vinden de verkiezingen plaats voor de leden van de Provinciale Staten. Zij  kiezen op hun beurt weer de leden van de Eerste Kamer. Op het congres van januari 2011 staan de verkiezingen van de Provinciale Staten centraal en wordt de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vastgesteld.

De lijsttrekker van de PvdA Eerste Kamer wordt rechtstreeks door de leden gekozen via een ledenraadpleging. Vanaf zaterdag 20 november tot en met dinsdag 30 november 12.00 uur kunnen alle leden via telefoon, internet of post hun voorkeur uitspreken. U kunt uw stembiljet vanaf 20 november op de mat vinden.

Vier kandidaten
Er hebben zich vier kandidaten voor het lijsttrekkerschap van de Eerste Kamer gemeld. Deze vier kandidaten zijn:

• Marleen Barth (voorzitter GGZ Nederland, voorzitter De Zonnebloem en oud-Kamerlid)
  • Jan Hamming (wethouder Tilburg, Niet Nix, vice-voorzitter partijbestuur 2007-2009, voorzitter stedennetwerk G32)
  • Kim Putters (sinds 2003 lid Eerste Kamer, hoogleraar zorgbestuur Rotterdam, fractievoorzitter Hardinxveld-Giessendam)
  • Steven de Waal (ondernemer voor de publieke zaak, lid partijbestuur 2001-2005, Utrechter)

Bijeenkomsten
De kandidaten presenteren zich, voorafgaande aan de lijsttrekkerverkiezing, in het land om u te overtuigen dat zij de Partij van de Arbeid het beste kunnen vertegenwoordigen in de Eerste Kamer. Lees alles over de bijeenkomsten in Zwolle, Rotterdam en Tilburg >