Alles over het Congres

Door De Redactie op 26 april 2013 Delen

Het Congres van de Partij van de Arbeid komt weer bijeen op zaterdag 27 april, dit keer in Leeuwarden. Belangrijke agendapunten op dit congres zijn de resolutie ‘Tussen leden en leiders’ over ledendemocratie binnen de partij, de congresvoorstellen voor kandidaatstelling en de resolutie ‘Over wat van Waarde is’ over de kracht als gemeenschap. Je vindt de resoluties en voorstellen in de congresstukken (pdf). Ook de beschrijvingsbrief (pdf) staat online >

Daarnaast kiezen we een nieuwe PES-delegatie, een nieuwe beroepscommissie en een gedeeltelijk nieuw presidium.

27 april
Aanvang 10.00 uur, balies en zaal geopend vanaf 09.30 uur. Het volledige programma vind je onderaan deze pagina.

WTC Expo
Heliconweg 52
Leeuwarden

Ook kinderen zijn van harte welkom!
We zorgen ook dit Congres weer dat er professionele kinderopvang aanwezig is. Graag wel even aanmelden, via kboer@pvda.nl

Aanmelden
Je kunt reserveren via de reserveerlijn van de PvdA: 0900-9553 (Lokaal tarief). Het nummer van de bijeenkomst is 5838. Houd ook je relatienummer en postcode bij de hand. Als je geen relatienummer hebt, word je doorverbonden met een van onze medewerkers.

Amenderen
De amendeertermijn, waarin amendementen en moties ingediend kunnen worden, loopt van 16 februari tot 19 maart 10.00 uur, via mijnpvda. Amenderen kan via de amendeertool die op mijnpvda te vinden is.

Het programma
1. Opening presidium (10.00 uur)
2. Welkom Ferd Crone (burgemeester van Leeuwarden)
3. Verkiezing Presidium
4. Verkiezing Beroepscommissie
5. Verkiezing PES-delegatie
6. Toespraak JS
7. Evaluatie kandidaatstelling

Pauze (12.00 – 12.45 uur)

8. Muziek
9. Toespraak Hans Spekman
10. Ledendemocratie
11. Van Waarde
12. (Actuele) moties
13. Toespraak Diederik Samsom
14. Afsluiting en Internationale
15. Aansluitend borrel

Het Congres duurt tot omstreeks 18.30 uur.