Steun Sytze in zijn strijd tegen Deliveroo

Samen staan we sterk

Steun Sytze in zijn strijd tegen Deliveroo

Foto Charlie Silvrants

Wil jij hem en alle toekomstige Deliveroo fietsers helpen in de strijd naar zekerheid?

Doneer dan nu! Samen staan we sterk

Sytze is 19 jaar oud. Naast zijn studie politicologie heeft hij een bijbaan. Hij bezorgt al een jaar lang op zijn fiets maaltijden voor Deliveroo. Leuk werk dat ook nog wat lichaamsbeweging oplevert. En hij kan zelf zijn werktijden indelen. Wat wil je als student nog meer?

Nou, er zijn wel een paar zaken. Zoals de zekerheid van een inkomen als Sytze een aanrijding heeft op zijn Deliveroo-fiets. Of bescherming tegen willekeurig ontslag. Of, hoewel het voor Sytze nog ver weg is, een normale pensioenregeling.

Deliveroo weigert dat echter. Nog sterker: Deliveroo eist van al haar werknemers dat ze schijnzelfstandige worden. Daarom sleept Sytze Deliveroo voor de rechter. Omdat het niet eerlijk is als alle baten voor Deliveroo zijn, en alle risico’s voor Sytze. Omdat zij hem niet mogen dwingen alle zekerheden op te geven.

Sytze wordt bijgestaan door een advocaat die ervan overtuigd is dat hij een zaak heeft. Maar niks in het leven is gratis. Sytze heeft 7.500 euro nodig om zijn rechtszaak door te zetten.

De PvdA helpt hem daarbij. Door een crowdfundingactie, want als iedereen een klein beetje bijdraagt hebben we het geld zo bijeen.

Het gaat de goede kant op, we hebben al €5.000 opgehaald voor Sytze! Maar we zijn er nog niet, help jij ook?

Steun je Sytze ook?

• Help en doneer nu
  • Wil jij Sytze en alle toekomstige Deliveroo fietsers helpen in deze strijd? Doneer dan nu! Samen staan we sterk.