Orgaandonatie

Zorg en gezondheid

Orgaandonatie

Foto N=5 / PvdA

Dat er nog steeds patiënten overlijden terwijl ze op een wachtlijst staan voor het ontvangen van een donororgaan vindt de PvdA onacceptabel.

Orgaantekort oplossen

Er is in Nederland een groot tekort aan donororganen en er is een verdere groei in vraag naar organen te verwachten. Het is de taak van de overheid om iedereen actief te benaderen om een weloverwogen keuze te maken opdat het aantal postmortale orgaantransplantaties structureel zal toenemen.

Het is ontzettend belangrijk dat we in Nederland genoeg potentiële donoren hebben voor die mensen die wachten op een nieuwe nier of hart. Maar ook omdat je hoopt dat er een ander is die er precies zo over denkt als jij degene bent die een orgaan nodig heeft. Met voldoende donoren kunnen er jaarlijks tientallen levens worden gered. De Partij van de Arbeid roept iedereen op om orgaandonatie onder de aandacht te brengen van familie, vrienden, collega’s, bekenden én onbekenden.

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

Blijf op de hoogte over Zorg en Gezondheid

Ontvang ontwikkelingen en nieuwe updates via e-mail.

Updates binnen het standpunt: Orgaandonatie