Homo-emancipatie

Samen één

Homo-emancipatie

Foto Flickr / PvdA

Iedereen is gelijk en moet de vrijheid hebben zichzelf te kunnen zijn.

Blijven werken aan homo-emancipatie

De PvdA accepteert geen discriminatie, geweld en intimidatie tegen homoseksuelen. Homoseksuelen mogen zich niet ‘gegijzeld’ voelen in hun eigen wijk en woning. De overheid draagt de verantwoordelijkheid voor veilige wijken waar iedereen zonder intimidatie en getreiter van andere buurtbewoners in vrijheid kan leven. De PvdA vindt dat we moeten blijven werken aan homo-emancipatie.

De PvdA is medeondertekenaar van het Regenboog Stembusakkoord en maakte met andere partijen een einde aan onder andere de weigerambtenaar en de enkele feitconstructie, zodat een school leraren niet mag weigeren vanwege het enkele feit dat zij homoseksueel, lesbisch of biseksueel zijn.

We willen in navolging van andere landen het bedrijfsleven betrekken bij het vergroten van de acceptatie van LHBTI op de werkplek. En we pleiten voor rolmodellen en ambassadeurs die acceptatie van seksuele diversiteit in eigen kring bevorderen.

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

Updates binnen het standpunt: Homo-emancipatie