Emancipatie

Samen één

Emancipatie

Meer dan een eeuw zetten wij ons in voor gelijke behandeling van man en vrouw. Er is veel bereikt, maar de emancipatie van vrouwen is nog niet voltooid.

Actief inzetten voor emancipatie

Wij staan voor een Nederland waarin iedereen gelijk is en iedere Nederlander de kans krijgt om zijn of haar talenten te ontplooien.

Vaak zijn vrouwen ondervertegenwoordigd in hoge functies en verdienen vrouwen minder dan mannen voor hetzelfde of soortgelijk werk. De PvdA heeft daarom een initiatiefvoorstel ingediend om gelijke beloning tussen mannen en vrouwen te bevorderen. We vinden het ook tijd om wettelijk af te dwingen dat minstens 30 procent van leden van Raden van Bestuur, Toezicht en Commissarissen bestaat uit vrouwen.

Emancipatie gaat over vrijheden. Nog steeds zijn er groepen in Nederland die elementaire vrijheden ontberen. De PvdA strijdt voor de vrijheid en gelijkwaardigheid van alle mensen. Gelijke behandeling of emancipatie raakt immers iedereen: man, vrouw, gelovigen, niet-gelovigen, homo, biseksueel of transgender. Wij willen dat de overheid actief steun geeft aan emancipatiebewegingen van groepen die zich vrij willen maken van onderdrukking.

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

Updates binnen het standpunt: Emancipatie