Verkeer

Duurzaamheid en milieu

Verkeer

Foto Pixabay / Skitterphoto

De PvdA is voorstander van een goede bereikbaarheid, ook per auto.

Kijken naar de toekomst van verkeer

Daarom steunen we de aanleg van nieuwe wegen en verbreding van wegen als is aangetoond dat dit verkeerskundig noodzakelijk is en de schade voor natuur en milieu beperkt blijft. Na 2020 is er onder andere door de vergrijzing, jongeren die minder autorijden, het nieuwe werken en technologische ontwikkelingen waarschijnlijk weinig tot geen mobiliteitsgroei meer. Bovendien verandert de wijze waarop we ons verplaatsen over de weg. De PvdA wil initiatieven als ‘zelfrijdende auto’s’, het delen van onze auto’s en elektrische auto’s volop de ruimte geven. Het mobiliteitsbeleid in Nederland dient op deze ontwikkelingen te worden afgestemd. Wij willen daarom meer investeren in slimme mobiliteitsoplossingen en minder in nieuw asfalt.

Doe mee!

Of je nu lid bent, vrijwilliger, of belangstellende: Samen maken we het verschil! Strijd mee voor een verbonden samenleving met gelijke kansen voor iedereen en nieuwe zekerheid.

Ik doe mee!

Updates binnen het standpunt: Verkeer